۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۵۱۷۴۰۲
امام جمعه هندیجان:

حجاج در کنگره حج به مشکلات روز اسلام بپردازند

امام جمعه هندیجان گفت: حجاج بیت الله الحرام در کنگره عظیم حج به مسائل و مشکلات مهم روز جهان اسلام بپردازند و برای این مشکلات راهکارهایی پیدا کنند.
حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان

حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن موسم حج ابراهیمی، اظهار داشت: کنگره عظیم حج باید بسیار مورد توجه قرار گیرد چرا که فلسفه وجودی حج، شناخت صحیح و وحدت مسلمانان در موسم حج است که در یک جا تجمع می کنند.

امام جمعه هندیجان در ادامه بیان داشت: یکی از اهداف مهم حج ابراهیمی، شناخت مسائل و مشکلات روز جهان اسلام و راهکار پیدا کردن برای این مشکلات است که امت اسلامی در کنگره عظیم حج به طور یکپارچه به این موضوعات باید بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان خاطرنشان کرد: کنگره حج یک کنگره ملی، سیاسی، مذهبی و اجتماعی و همچنین یک کنگره تاریخی است که احیای وحدت میان مسلمانان را به جهانیان به رخ خواهد کشید.

حجت الاسلام ساری اصل با اشاره به وحدت میان مسلمانان در کنگره عظیم حج، گفت: در کنگره عظیم حج باید حجاج بیت الله الحرام به مسئله برائت از مشرکان اهمیت ویژه ای دهند و در کنار هم از استکبار جهانی و دشمنان اسلام به شدت اعلام انزجار کنند.

وی در ادامه با تبیین مسئله امنیت حجاج بیت الله الحرام از سوی آل سعود، اظهار داشت: با توجه به قرآن کریم که می فرماید این سرزمین یعنی حجاز را با امن قرار دادیم، میطلبد که کشور عربستان و آل سعود با توجه به قرآن کریم و قوانین بین المللی به عنوان کشور میزبان وظیفه ایجاد امنیت کامل حجاج بیت الله الحرام را به عهده بگیرد و سهل انگاری نکنند.

امام جمعه هندیجان در پایان بیان داشت: از حجاج عزیز ایرانی توقع می رود مانند سال های گذشته سفیران و مبلغان دین مبین اسلام و فرهنگ ناب شیعه در کنگره عظیم حج باشند و به حواشی اهمیت ندهند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات