۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۱۷۴۰۵
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

ضرورت توسعه مدارس علمیه در آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم گفت: از هیچ تلاشی برای توسعه حوزه های علمیه به ویژه در حوزه خواهران فروگذار نمی کنیم.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ‌آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع فعالان تبلیغی در حوزوهای علمیه و نهادهای دینی استان اظهار داشت:  تشکل‌های مردمی فعال در حوزه ترویج معارف اسلامی بایستی گسترش یابد.
وی با تأکید بر این‌که برای پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه نیازمند اتاق فکر واحد برای رهبری و مدیریت استراژی فرهنگی و تبلیغی هستیم، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و دینی جامعه وظیفه جدی و مهم در قبال پدیده‌های مختلف اجتماعی بر عهده دارند، باید دانست که تمامی برنامه‌های دشمن در عرصه فرهنگی حساب شده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب مدارس علمیه خواهران استان به لحاظ کمیت تصریح کرد: گسترش حضور خواهران در حوزه‌های علمیه نیازمند توسعه فضای فیزیکی و ارتقای سطح کیفی آموزشی است، اگر به دنبال ترویج مبانی دینی در جامعه هستیم بایستی نسبت به توسعه مدارس علمیه چاره‌اندیشی کنیم.
 حجت‌الاسلام والمسلمین ‌آل‌هاشم با تأکید بر این‌که از هیچ تلاشی برای توسعه حوزه های علمیه به ویژه در حوزه خواهران فروگذار نیستیم، گفت: پیگیر جدی توسعه مدارس علمیه استان هستم، اعتقاد دارم در بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی حوزه باید وارد صحنه شود.
وی با تأکید بر نقش اثرگذار روحانیت به لحاظ جایگاه ممتاز مردمی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی گفت: روحانیت رسالت خطیر نزدیک‌تر کردن دل‌ها به خداوند متعال را بر عهده دارد، بسیار واضح است که تبلیغات علیه روحانیت و حوزه های علمیه در رسانه های غربی به دلیل اهمیت تأثیرگذاری این قشر در افکار عمویم جامعه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمنان نظام امروز به این حقیقت مهم رسیده‌اند که نبرد نظامی با ایران هزینه‌های بسیار زیادی به دنبال دارد، به همین دلیل جنگ فرهنگی و اقتصادی را پیش گرفت که البته در عرصه اقتصادی با تدابیر رهبر معظم انقلاب نتوانسته به اهداف خود برسد، اما در عرصه فرهنگی در برخی مسائل اثرگذاری داشته است.
وی تصریح کرد: متأسفانه بر اثر غفلت متولیان فرهنگی و دینی جامعه، دشمن تا حدودی توانسته اهداف ضدفرهنگی خود در جامعه را پیاده کند، در چنین وضعیتی حوزه های علمیه و روحانیت بایستی با آگاهی به رسالت ذاتی و خطیر خود، وارد میدان شده و توطئه های فرهنگی دشمن را ناکام بگذارند./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات