۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۱۷۴۰۸
در قم برگزار شد؛

شب شعر انتظار و مقاومت

شب شعر انتظار و مقاومت از سلسله برنامه های هفتمین جشنواره سراسری بسیج با عنوان «زلال رضوی» با حضور پیشکسوتان، هنرمندان و نخبگان عرصه شعر آیینی و مسؤولان سپاه علی بن ابی طالب(ع) در جوار ۱۴ شهید گمنام کوه خضر قم برگزار شد.
هفتمین جشنواره شعر بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شب شعر انتظار و مقاومت از سلسله برنامه های هفتمین جشنواره سراسری بسیج با عنوان «زلال رضوی» با حضور امیر رزق آبادی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان قم، پیشکسوتان، هنرمندان و نخبگان عرصه شعر آیینی و  مسؤولان سپاه علی بن ابی طالب(ع) در جوار 14 شهید گمنام کوه خضر قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه امیر رزق آبادی سرپرست سازمان بسیج هنرمندان استان قم ضمن خوش آمد گویی به حاضران در مراسم از پیشکسوتان، هنرمندان و نخبگان عرصه شعر آیینی حاضر در شب شعر انتظار ومقاومت تقدیر و تشکر به عمل آورد.

همچنین در این برنامه آقایان احمد علوی، محسن کاویانی، سید علی محمد نقیب به شعرخوانی پرداختند؛ همچنین آقای پور علی زاده و خانم فرمانی از استان گیلان نیز شعرای مهمان این شب شعر بودند.

گفتنی است، سید محمد جواد شرافت مجری گری شب شعر انتظار ومقاومت را بر عهده داشت و گروه رزم نوازان سپاه علی بن ابی طالب(ع) و گروه سرود ناشنوایان دستان فرشته با سرپرستی علی فرکی در این جلسه به هنرنمایی پرداختند.

شایان ذکر است، به گفته مسؤولان برگزاری هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج، این جشنواره در 9 محور گنجینه قناعت، جهاد عشق، ترنم انتظار، به رنگ ایثار، کرامت رضوی، الفبای مهربانی و زندگی به سبک آفتاب(سبک زندگی ایرانی اسلامی) برگزار می شود.

بخش های جشنواره نیز در چهار محور شعر کلاسیک، شعر محاوره و ترانه، بخش شعر نوجوان (متولدین فروردین 1383تا فروردین1378) و بخش شعر طنز خواهد بود.

از برگزیدگان هرفصل جهت حضور در مراسم اختتامیه دعوت و برابر نظر کارشناسی هیأت داوران جشنواره لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیم خواهد شد؛ گزیده آثار جشنواره نیز در قالب مجموعه ای بصورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد و دبیرخانه در انتخاب و چاپ آثار رسیده مختار خواهد بود.

همچنین جوایز این دوره از فراخوان شعر «از زلال رضوی» بدین شرح است: رتبه اول در هر بخش جایزه نقدی به ارزش 10.000.000 ریال به همراه لوح تقدیر دریافت خواهد کرد، رتبه دوم در هر بخش  جایزه نقدی به ارزش 7.000.000 ریال به همراه لوح تقدیر دریافت می کند و به رتبه سوم در هر بخش جایزه نقدی به ارزش 5.000.000 ریال به همراه لوح تقدیر اعطا می شود؛ به افراد شایسته تقدیر برابر نظر هیأت داوران در هر بخش 3.000.000 ریال به همراه لوح تقدیر جایزه اعطا می شود./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات