۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۱۷۴۶۱
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

احساس غرور از عکس شهید حججی و تأسف از عکس برخی نمایندگان با موگرینی

امام جمعه ارومیه گفت: در کنار عکس‌های سراسر افتخار و عظمت شهید حججی، عکس‌های دیگری از مراسم تحلیف در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد و برخی برای گرفتن عکس با خانم موگرینی سر و پا می‌شکنند که مایه تاسف ملت ایران می‌شود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمار جمعه با اشاره به شهادت شهید محسن حججی به دست تکفیری‌های داعشی در سوریه، اظهار داشت: در فیلم‌ها و عکس‌های منتشره از این شهید دیده می‌شود که وی در نهایت صلابت و محکمی ایستاده و آن داعشی سر از تنش جدا می‌کند و این شجاعت و دلاوری برای مردم ایران مایه افتخار است هم‌چنانکه که همسرش با انتشار پیامی گفت که شهادت محسن نشان داد که رهبر تنها نیست و این بانوی گرانقدر نیز مایه غرور و افتخار همه ایرانیان شد.

وی افزود: در کنار این عکس‌های سراسر افتخار و عظمت شهید حججی، عکس‌های دیگری از مراسم تحلیف در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد که برخی برای گرفتن عکس با خانم موگرینی سر و پا می‌شکنند که مایه تاسف ملت ایران می‌شود هر چند که صحنه‌های دیگری از حضور مسؤولان کشورهای دیگر نیز در این مراسم به چشم می‌خورد که نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به قرار داشتن در ایام حج، ادامه داد: در این ایام عده‌ای به حج مشرف شده و برخی نیز در شرف مشرف شدن هستند ولی آنچه که این افراد افزون بر کسب حلالیت از اطرافیان و دوستان خود و رعایت موازین شرعی از جمله پرداخت زکات و خمس باید در نظر داشته باشند، توجه کردن به فلسفه اعمال حج از جمله طواف، سعی صفا و مروه و ... نیز است.

وی با انتقاد از اسراف‌های صورت گرفته در مهمانی‌هایی که برای بازگشت حجاج از مراسم حج گرفته می‌شود، بیان داشت: پر کردن در و دیوار از سر کوچه تا انتها با پارچه‌ها و بنر‌های خوش آمدگویی و یا یک ماه کلاه حاجیان بر سر نهادن و در بین مردم گشتن همگی به نوعی ریا بوده و خلاف رضایت خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ۱۷ مردادماه به عنوان روز خبرنگار، گفت: شهادت شهید صارمی در این روز نشان داد که در کشور ما خبرنگار با خون خود حکم وظیفه‌اش را به امضا رسانده است و همه خبرنگاران نیز باید این راه را ادامه دهند و تنها برای رضایت الهی و برای بیان حق قلم را به حرکت درآورده و اقدام به نوشتن کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید دشمن ظالمان و کمک مظلومان باشد، خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) هم بعد از وقایع کربلا خبرنگاری کرده و مظلومیت شهدای نینوا را به گوش جهانیان رساندند و درواقع خبرنگاری در عین حال که یک شغل مقدسی بوده و دارای ثواب و پاداش است ولی دارای خطراتی نیز هست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: خبرنگار باید مواظب باشد آنچه را که در ذهن خود به عنوان تحلیل دارد به جای خبر به مردم تحویل ندهد و موقعی که قلم به دست می‌گیرد باید خدا را شاهد و ناظر ببیند و همیشه در رفتار و نوشته‌های خود جانب ادب را رعایت کند.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها، اظهار داشت: عده‌ای سخنان بنده مبنی بر اینکه افراد هنگام حضور در مجالس توجه داشته باشند که آیا امام زمان(عج) نیز اگر در آن مراسم حضور داشت از آن افراد اعلام رضایت می‌کرد یا نه؛ را به حلال و حرام نسبت دادند و تحلیل خود را نوشتند که کار درستی نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی هم‌چنین ضمن اشاره به وقایع ۱۵ مردادماه ۱۳۲۴ که آمریکا هیروشیمای ژاپن را مورد بمباران اتمی خود قرار داد، تصریح کرد: در این بمباران ۲۵۰ هزار نفر ژاپنی اعم از کودک و بزرگسال، بی‌گناه و گناه‌کار کشته شدند و این خوی زورگویی آمریکایی‌ها را به خوبی به دنیا نشان داد.

وی عنوان کرد: اگر مقام معظم رهبری استفاده از سلاح اتمی را حرام می‌دانند به این دلیل است که بمب اتم قادر به تشخیص بی‌گناه از گناه‌کار یا نظامی از غیر‌نظامی و ... نیست ولی برای ستمگران و زورگویان دنیا چیزی بالاتر از منافع شخصی و رسیدن به اهداف خود وجود ندارد آنگونه که در کشتار چند روز پیش شیعیان افغانستان به دست طالبان مجامع بین‌المللی زبان به کام سکوت بردند./936/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات