۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۵۲۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

نهضت قرآنی کشور از برکات انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهتمام رهبر انقلاب به رشد نهضت قرآنی کشور، گفت: افتخار ما این است که معجزه پیامبرمان بعد از او ثابت و جاویدان است و امکان استفاده از آن را داریم.
سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد در اجتماع عظیم روحانیت انقلابی اصفهان به مناسبت 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید بوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، عصر امروز در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان، با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی قوت بسیار گرفت، گفت: یکی از اشکالاتی که برادران اهل سنت به ما وارد می‌کردند این بود که شیعیان کمتر به قرآن توجه داشتند، این در حالی بود که در کشورهایی نظیر یمن قرآن و حفظ قرآن کریم جزء دروس مدارس می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به اقدامات مهم و مؤثر رهبر معظم انقلاب در عرصه فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: رهبر انقلاب ساعت‌ها در محافل قرآنی حضور پیدا می‌کنند و جلسات چند ساعته با قاریان و فعالان قرانی دارند که این نشان دهنده جدیت ایشان در رشد و تعالی نهضت قرآنی در کشور است.

امام جمعه اصفهان فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورداری کشور از 10 میلیون حافظ قرآن کریم را سرآغاز شکل گیری نهضت قرآنی در کشور عنوان کرد و گفت: اکنون ما قاریان بین المللی داریم که از دیگران جلو هستند و بهتر از اعراب هم قرآن را قرائت می‌کنند در حالی که درگذشته ما از این نعمت بهره نداشتیم ولی امروزه خوشبختانه همواره شاهد دستاوردهای مختلف در عرصه قرآنی هستیم و این از برکات انقلاب اسلامی است.

قرآن تنها مخلوق بدون واسطه خداوند است

آیت الله طباطبایی نژاد، در ادامه به رشد استعدادهای قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: قرآن تنها مخلوق خداوند است که بلاواسطه خلق شده است، به همین دلیل است که بدون وضو نمی‌توان به آن دست گذاشت، بدون وضو به کعبه و حتی خود پیامبر(ص) می‌توان دست گذاشت ولی کلمات قرآن انشاء خود خداوند و مخلوق خاص خداوند هستند و لمس آن نیازمند وضو و طهارت است.

وی قرآن را بالاترین و ساده‌ترین دلیل بر وجود خداوند دانست و اظهار کرد: ادله مختلفی بر وجود خداوند وجود دارد اما قرآن یک دلیل کاملا روشن و متقن است، هیچکس مدعی نیست کتابی خود به خود به وجود آمده باشد. قرآن را خود پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید از طرف خداوند نازل شده است نه من، به همین دلیل است که هیچ موجودی توانایی خلق مثل قرآن را ندارد درحالی که همیشه بشریت تکمیل کننده اختراع گذشتگان بوده است، ولی قرآن از ابتدا دست نخورده و تغییر نکرده است.

انس با قرآن موجب سعادت دنیا و آخرت است

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه افتخار ما این است که معجزه پیامبرمان بعد از او ثابت و جاویدان است، خاطرنشان کرد: معجزه پیامبر اکرم(ص) در دست تک تک ما است و همه ما امکان استفاده از آن را داریم، و هرگز کسی نیست که بتواند مانند قرآن کریم را بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، انس با قرآن و حفظ قرآن کریم را موجب سعادت در دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) تنها در یک خطبه ۴۵ صفت برای قرآن بیان کرده‌اند و این نشان دهنده جایگاه ویژه کلام الهی است، حفظ و قرائت قرآن کریم بسیار خوب است اما مهمتر از آن عمل به قرآن است و توقع عمل کردن به قرآن به فعالان قرآنی و افراد مأنوس با قرآن بسیار بیشتر است.

حجت الاسلام صادقی: استان اصفهان حضور چشمگیر در مسابقات قرآنی داشته است

پیش از سخنرانی آیت الله طباطبایی نژاد، حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، با اشاره به حضور چشمگیر و پرشور شرکت کنندگان از سرتاسر استان اصفهان در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان، گفت: در کنار این مسابقات کارگاه‌ها و نمایشگاه ‌هایی برگزار شد تا شرکت کنندگان بتوانند از این کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند و بر بار معارف خود بیافزایند.

وی در ادامه افزود: سال گذشته در رشته حفظ قرآن کریم برادرمان آقای معتمدی در سطح جهانی رتبه برتر را کسب کرد و این تنها یکی از افتخارات بیشمار اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان است، امیدواریم بیمه فعالان قرآنی با همکاری دستگاه‌های مربوطه و مسؤولان در نظر گرفته شود که این امر می‌تواند موجب دلگرمی فعالان قرآنی شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر لزوم پرداختن به وقف‌های قرآنی و فرهنگ سازی وقف قرآنی، از همه دست اندرکاران و فعالان فرهنگی و دینی خواست تا مبلغ و مروج وقف قرآنی باشند.

لازم به ذکر است در این مراسم از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات با اهدای هدایا و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات