۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۵۳۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه تهران مطرح کرد؛

ضرورت افزایش سهمیه تهران در مسابقات قرآن کشور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه تهران گفت: به دنبال افزایش سهمیه استان تهران در مسابقات قرآن کشور هستیم.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم تهران با حضور حجت الاسلام محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران، سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و جمعی از هنرمندان قرآنی شامگاه جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران در این مراسم که در آستان مقدس امامزادگان حمیده خاتون(س) و سیدجعفر(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه مسابقات قرآن محفلی مفید برای عموم مردم است اظهار داشت: خوشحالیم که این دوره از مسابقات نیز توسط اداره اوقاف شمال غرب تهران برگزار شد و جا دارد که یک خسته نباشید به همه کسانی که برای برپایی این مسابقات زحمت کشیدند بگوییم.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی می‌تواند در افزایش کارکرد قرآن در جامعه تاثیرگذار باشد، امروز در کشور ما مراکز و نهادهای مختلفی در تلاش هستند تا فعالیت‌های قرآنی برپا باشد که در نهایت تلاش همه این زحمت‌کشان منجر به برگزاری چنین مسابقاتی می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان تهران با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می‌فرمایند " به ریسمان قرآن چنگ بزنید و از آن نصیحت بپذیرید زیرا نصیحت قرآن، نصیحت واقعی است"، تاکید کرد: امیرالمومنین در راستای اهمیت قرآن معتقدند که قرآن دوای اصلی حل مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام محمدزاده یادآور شد: در این دوره از مسابقات قرآن شاهد رقابت شرکت کنندگان در رشته‌های مختلفی از جمله حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم به همراه رشته‌های ترتیل و قرائت قرآن بوده‌ایم، خوشبختانه در این دوره رشته دعاخوانی با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن و اهل‌بیت‌(ع) در جامعه نیز در نظر گرفته شد.

وی افزود: ما در چهلمین دوره از مسابقات قرآن استان تهران 179 شرکت‌کننده داشتیم، از میان این تعداد 80 شرکت‌کننده بانوان و 99 شرکت‌کننده مرد به رقابت پرداخته که در نهایتا 49 نفر برگزیده شده و از آنها تقدیر به عمل می‌آید.

 مدیرکل اوقاف استان تهران با بیان اینکه ما به دنبال افزایش سهمیه استان تهران در مسابقات قرآن هستیم گفت: ما در استان تهران در رشته‌های حفظ و قرائت 5 نفر سهمیه داریم  ولی امسال 6 نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

در ادامه مراسم اختتامیه سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به اینکه برپایی مسابقات قرآن تهران از مسابقات بین‌المللی قرآن دشوارتر است، اظهار داشت: دلیل این امر حضور نخبگان قرآنی کشور در استان تهران است از این رو داوری این مسابقات امری دشوار است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود قابلیت هنری و رسانه‌ای قرآن است، در اصل قرآن یک ابر رسانه است، ما نمی‌توانیم اثری را پیدا کنیم که در این سطح از فصاحت و بلاغت در ادبیات باشد، همچنین در بعد مفهومی و معنا نیز در اوج پختگی می‌باشد، در بخش تلاوت هم که باید گفت اثری ادبی با این ظرفیت وجود ندارد.

سرابی تاکید کرد: آنچه در قرآن یافت می‌شود در سایر متون ادبی به این کاملی وجود ندارد، در واقع برخی از متون هستند که حاوی معارف عالیه و انسانی هستند اما عمق معارف قرآن را ندارند، قرآن برخوردار از ابعاد مختلفی است که افراد متفاوت می‌توانند در دانش و عرفان یا هنر از آن بهره لازم را ببرند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران تجلیل به عمل آمد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات