۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۱۷۵۴۹
آیت الله حیدری تشریح کرد؛

جزئیات سفر هیأت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور عراق

نماینده خبرگان با تشریح جزئیات سفر هیأت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور عراق، دیدار با مراجع نجف، بازدید از حوزه علمیه عراق و دیدار با مردم شیعه و سنی عراق را از جمله برنامه های این سفر برشمرد.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح جزئیات سفر هیأت اعزامی به نمایندگی از آستان قدس رضوی به کشور عراق پرداخت.

وی افزود: هیأتی اعزامی از سوی آستان قدس رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت و با هدف معرفی امام رضا(ع) به مردم به کشور عراق سفر کردند و با حضور در شهرهای گوناگون این کشور برنامه های فرهنگی رضوی را پیگیری کردند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که هیأت اعزامی از سوی آستان قدس رضوی در مناطق آزاد شده از دست داعشی ها نیز حضور پیدا کردند، اظهار داشت: این هیأت دیدارهای متعددی با مراجع تقلید، علما، خانواده های شهدا، مجروحان، عموم مردم شیعه و سنی و رزمندگان داشتند.

وی ادامه داد: این برنامه از 9 تا 17 مرداد انجام شد و تأثیر بسیاری داشت، از نکات جالب توجه این سفر این بود همانگونه که شیعیان به پرچم امام رضا(ع) احترام می گذاشتند و توسل می کردند، اهل سنت نیز چنین برخوردی داشتند.

آیت الله حیدری با بیان این که کرامت هایی به برکت پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) در بیمارستان ها و برای مریضان پیدا شد، ابراز داشت: هیأت اعزامی این کرامت را به صورت کامل مکتوب کرده و آن ها را منتشر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: استقبال رزمندگان عراقی و حشد الشعبی از هیأت اعزامی آستان قدس و پرچم حرم امام هشتم بسیار زیاد بود، در یکی از روزها به منطقه ای شیعه نشین در موصل حضور داشتیم و با وجود این که حضور بدون خبر قبلی بود اما به واسطه آگاهی مردم از آوردن پرچم حرم امام رضا(ع) موجی از جمعیت آمدند و استقبال کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مناطقی که توسط داعشی ها منهدم شده بود حضور پیدا کردیم و مردم حضور پرشوری داشتند و با دیدن تبرکات حرم امام هشتم گریه شوق می کردند و می گفتند که این نخستین بار که از جمهوری اسلامی چنین هیأتی می آید و انتظار این را نداشتیم که جمهوری اسلامی به فکر ما باشد.

وی اضافه کرد: این سفر و برنامه ها آثار روانی فوق العاده مثبتی بر مردم عراق گذاشت، جمعی از دوستان پرچم امام رضا(ع) را بر بالای مکانی که ابوبکر البغدادی خطبه خلافت خود را خوانده بود نصب کردند و مصداقی برای «جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» شد.

آیت الله حیدری با بیان این که زیارت مقبره سلمان فارسی از دیگر برنامه های هیأت اعزامی آستان قدس بود، گفت: در این برنامه مورد استقبال شیعیان و اهل سنت قرار گرفتیم و چندین نفر از مشایخ بزرگ اهل سنت با احترام پرچم حرم مطهر را می بوسیدند و نسبت به آن احترام می کردند، یکی از آن ها می گفت چند سال قبل حرم امام هشتم را زیارت کرده و به دلیل سن بالا از داشتن فرزند  مأیوس شده بودند اما بعد از توسل به امام رضا(ع) در کبر سن صاحب فرزند شدند.

وی افزود: هیأت اعزامی آستان قدس رضوی شامل خدامی از حرم امام رضا(ع) و افرادی از تهران و خوزستان بودند که 12 نفر می شدند، در جریان این سفر با مراجع نجف اشرف و متولیان اعتاب مقدسه علوی، کاظمین، سامرا دیدارهای صورت گرفت و پرچم حرم امام هشتم تحویل برخی از عتبات داده شد و آن ها نیز پرچم خود را به عتبه رضوی تحویل دادند و تعامل خوبی بین عتبات اتفاق افتاد؛ همچنین هیأت اعزامی خدمت مراجعی همچون حضرات آیات حکیم، اسحاق فیاض و بشیر نجفی رفتند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: افزون بر این برنامه ها در برخی از حوزه های علمیه در نجف و بصره حضور پیدا کردیم و ملاقات هایی با طلاب و مسؤولان آن ها داشتیم، برخی از حوزه هایی که در آن حضور پیدا کردیم، افزون بر فقه و  اصول و دروس معمول دو درس جدید جهاد و ولایت فقیه را اضافه کردند تا متناسب با مقتضیات روز نیازهای جامعه خود را پاسخ دهند./1323/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات