۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۱۷۶۴۰
از سوی مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی؛

همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل برگزار می شود

همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل ۱۷ اسفندماه از سوی مرکز زبان و فرهنگ شناسی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.
زبان و فرهنگ شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل از سوی مرکز زبان و فرهنگ شناسی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.

از محورهای همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل می توان به مفهوم شناسی و کلیات با موضوعاتی همانند مفهوم شناسی، جریان شناسی فرهنگی دینی ملل، جایگاه فرهنگ و زبان در توسعه علوم اسلامی و دینی، نقش فرهنگ در تحول اجتماعی، نقش فرهنگ در توسعه مطالعات اسلامی و نقش فرهنگ و زبان، فرهنگ شناسی و ارتباطات بین الملل، مطالعه تطبیقی دیدگاه های فرهنگی اسلام و سایر ادیان و شیوه های گسترش فعالیت های فرهنگی دینی در عرصه بین الملل اشاره کرد.

آسیب شناسی، فرصت ها و تهدیدها از دیگر محورهای همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل است که شامل موضوعات فرهنگ و دین، چالش های فعالیت دینی فرهنگی در عرصه بین الملل، نقش و جایگاه تکنولوژی در فعالیت های فرهنگی دینی، فرصت های فراروی جریان سازی فرهنگی دینی در مناطق، تهدیدهای پیش روی جریان سازی فرهنگی دینی در مناطق، آسیب شناسی تعاملات فرهنگی  دینی ملل، آسیب شناسی مدیریت‌ فعالیت های فرهنگی دینی در سازمان های متولی و چالش‌ های موجود، آسیب شناسی جریان های فرهنگی جهان اسلام و آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی دینی جامعه المصطفی(ص) است.

از دیگر محورهای این همایش راهبردها است که شامل موضوعاتی همانند راهبردهای گسترش فعالیت های فرهنگی  دینی در بین الملل، راهکارهای جریان سازی فعالیت های  فرهنگی دینی در مناطق، راهکارهای بومی سازی فعالیت های  فرهنگی دینی در عرصه بین الملل، بایسته های فعالیت های فرهنگی دینی در عرصه بین الملل، رسانه و ابزار تبلیغ در فعالیت های  فرهنگی دینی در عرصه بین الملل، زبان و تعاملات فرهنگی دینی ملل، نقش نخبگان و اندیشمندان در تبیین و ترویج  فرهنگ متعالی دینی، آموزش زبان و شیوه های گسترش فعالیت های فرهنگی دینی، راهکارهای تعاملات فرهنگی دینی ملل و مسؤولیت طلاب جامعه المصطفی(ص) العالمیه درجریان سازی فرهنگی دینی است.

لازم به ذکر است، همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل 17 اسفندماه برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند چکیده مقالات خود را تا 30 مهرماه و اصل مقالات را تا 30 آذرماه به دبیرخانه همایش واقع در خیابان ارم، روبه روی کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی، معاونت پژوهش ارسال کنند.

گفتنی است، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه اینترنتی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل به نشانی http://hamayesh.miu.ac.ir/culturalstructure/fa/ مراجعه کنند./1324/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات