۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۷۶۵۵
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

«مشارکت‌های اجتماعی» اومانیسم را نفی می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با تأکید بر اینکه سرنوشت سیاسی و فرهنگی جامعه تنها به دست حاکمیت نیست، گفت: مردم صددرصد در سرنوشت آینده کشور در همه عرصه ها مؤثر و دخیل هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی با اشاره به آیه شریفه «وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى» گفت: همکاری و مشارکت یک امر قرآنی است که همه افراد را شامل می شود؛ مشارکت اجتماعی مصادیق مختلفی دارد که از آن میان می توان به کمک به فقرا، جاده سازی و سایر خدمات مختلف اجتماعی اشاره کرد.

مشارکت های اجتماعی باید در جهت ارتقای سطح معنوی جامعه باشد

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه ادامه داد: «تقوا» یعنی سعی کنیم در جامعه کاری انجام دهیم که افراد در آن جامعه به سوی پاکی رهسپار شوند؛ بنابراین هر شخصی که در جهت احیای ارزش های تقوا تلاش کرد باید آن را کمک کنیم.

بسیاری از دستورات دین متوجه جامعه است

وی افزود: با توجه و دقت در واجبات دینی درمی‌یابیم که بسیاری از آنها اجتماعی است، همانند زکات که در جهت فقرزدایی و خمس که در جهت تقویت دین استفاده می شود؛ بنابراین در بخش های مختلف همواره شاهدیم که جنبه اجتماعی امور پررنگ تر از بخش فردی آن است.

مشارکت های اجتماعی، اومانیسم را نفی می کند

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه تفکر اروپایی ها اومانیسم محور است، عنوان کرد: آنها بیشتر به سمت اصالت فرد گرایش پیدا کرده اند، یعنی فرد در هر خواسته ای که دارد، آزاد باشد مگر اینکه با حقوق شخص دیگر در تعارض باشد، اما در تفکر دینی غیر از این است و مردم باید در مقابل منکرات واکنش نشان دهند؛ بنابراین دین اسلام برای مشارکت های اجتماعی جایگاه ویژه ای قائل است.

مردم در رقم زدن سرنوشت آینده کشور در همه عرصه ها مؤثر هستند

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه در پایان با تأکید بر اینکه رقم زدن سرنوشت سیاسی و فرهنگی جامعه تنها وظیفه حاکمیت نیست، ابراز داشت: مردم صددرصد در سرنوشت آینده کشور در همه عرصه ها مؤثر و دخیل هستند؛ خداوند در قرآن کریم می فرماید «إن تنصرالله ینصرکم»، ما براساس این آیه معتقدیم که نصرت خداوند حتمی است، اما به شرط اینکه اشخاص برای یاری دین خداوند حرکت کنند؛ بنابراین آینده روشن کشور مبتنی بر مشارکت های فعالانه اجتماعی است./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات