۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۵۱۷۷۱۱
وزیر سابق اطلاعات:

دشمن قصد دارد با نفوذ در حوزه علمیه، انقلاب اسلامی را متوقف سازد

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم آغاز شد، گفت: طراحی دشمن این است که انقلاب را با نفوذ در حوزه علمیه متوقف سازد.
حجت الاسلام حیدر مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و نخبگان حوزه های علمیه تهران در محل هتل محمد رسول الله(ص) مشهد مقدس، ضمن بررسی آخرین شرایط و اتفاقات روز کشور، به تبیین پروژه پیچیده نفوذ دشمن پرداخت.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به تمرکز دشمن برای نفوذ در حوزه های علمیه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم آغاز شد و طراحی دشمن هم این است که انقلاب را از همان نقطه متوقف سازد. امروز CIA به این نتیجه رسیده که اشتباه کرده نفوذ خود را متمرکز روی دانشگاه کرده و باید بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه های علمیه انجام می داده است.

تبیین شیوه های نفوذ دشمن در میان اقشار گوناگون

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که دشمن در سه حوزه «مردم»، «مسؤولان» و «نخبگان» اهداف و برنامه هایی را برای نفوذ طراحی کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن برای نفوذ در این سه حوزه به دو شیوه موردی و جریانی عمل می کند. نفوذ موردی یعنی نفوذی که یک فرد را به عنوان جاسوس به مراکز مختلف می فرستند و این مسأله جدیدی نیست؛ اما نفوذ جریانی شیوه های متفاوتی دارد.

وی افزود: علاوه بر تجاربی که در عمر انقلاب اسلامی از تلاش دشمنان برای نفوذ موردی دیده شده است، این شیوه در سایر نقاط دنیا نیز به مراتب استفاده شده و زیر کُدهای مختلفی از جمله نفوذ برای حذف فیزیکی نیروهای هدف در دستور کار دشمنان قرار گرفته است که در جریان ترورهای سال 60، منافقین از همین شیوه استفاده کردند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به نامحسوس بودن پروژه نفوذ دشمن، یادآور شد: بسیاری از حوادثی که امروز در کشور اتفاق می افتد و ما به راحتی از کنار آن ها عبور می کنیم، حوادث معناداری هستند که عقبه قابل توجهی دارند؛ از جمله فعالیت هایی که گروه های تروریستی در کشور انجام می دهند.

وی در تبیین سایر شیوه های نفوذ موردی، خاطرنشان کرد: گاهی دشمن روی خود شخصیت ها کار می کند و نظام فکری آن ها را متحول می کند. برخی از چهره هایی که با این شیوه مورد هدف قرار گرفتند، مغزهای متفکر حوزه و دانشگاه بودند که امروز در اختیار CIA، MI6 و موساد هستند.

دشمنان به دنبال تحریف تاریخ انقلاب اسلامی هستند

وزیر سابق اطلاعات افزود: اقدام بعدی دشمن در زمینه نفوذ موردی این است که به گونه ای روی جاسوس خود سرمایه گذاری می کند که او را در مرکز قدرت قرار می دهد؛ همان گونه که در صدر اسلام معاویه با هدایت یهودیان به قدرت رسید و 21 سال بر کل جهان اسلام حکومت کرد. آیا آن یهودی که 13 قرن پیش از نفوذ استفاده کرد، امروز در برابر انقلاب اسلامی از این رویکرد استفاده نخواهد کرد؟

حجت الاسلام مصلحی «تاریخ نویسی» را یکی از شگردهای دشمن برای مقابله با حقیقت قلمداد کرد و گفت: همین امروز سلطنت طلبان در آمریکا 5 جلد کتاب درباره شکل گیری انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نوشته اند و در تلاش هستند که به انحاء مختلف آن را از راه قاچاق وارد کشور کنند تا این تاریخ نویسی ها برای نسل های آینده ما خطر ایجاد کند.

ایجاد خوش بینی به آمریکا یکی از راه های نفوذ دشمن در بین مردم است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش ‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به بررسی شیوه های فعالیت دشمن برای تأثیرگذاری بین آحاد مردم اشاره و اظهار کرد: اولین چیزی که دشمن در حوزه مردم دنبال می کند، خوش بین سازی آن ها نسبت به دشمن اصلی و درجه یک جمهوری اسلامی، یعنی آمریکاست. سپس به دنبال حساسیت زدایی افکار عمومی نسبت به این دشمن است و پس از آن به بازتعریف معادله جدید و تغییر جای دوست و دشمن می پردازد.

وی «دشمن تراشی نسبت به نیروهای متعهد به انقلاب و امام(ره)» را به عنوان یکی دیگر از حربه های دشمن برای نفوذ در بین مردم معرفی کرد و گفت: دشمن قصد دارد با این دشمن تراشی فضای بدبینی نسبت به این نیروها را در کشور به وجود آورد؛ از جمله ایجاد دشمنی نسبت به سپاه پاسداران که خدمات فراوانی را به کشور انجام داده است. وظیفه سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است و باید در تمام ابعاد به این وظیفه عمل کند و در نتیجه محدود به مسائل نظامی نمی شود.

تبیین شیوه های نفوذ دشمن در بین نخبگان

حجت الاسلام مصلحی در تبیین روش های نفوذ دشمن در فضای نخبگانی کشور، یادآور شد: سه سرویس اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سه ضلع مثلثی هستند که دقیقا هماهنگ با یکدیگر برنامه ریزی می کنند و در واقع تقسیم کاری برای دنیای بشری بین یکدیگر انجام داده اند و یکی از اهداف مهم آن ها مقابله با انقلاب اسلامی است.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: این که می بینید رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند «دستگاه اطلاعاتی انگلیس در بیت مرجع ما افسر انگلیسی را به عنوان انسان مورد اعتماد نفوذ می دهد و این همان کسی است که در رژه افسران انگلیسی نیز حضور دارد» این مسأله نکته قابل توجهی است و صهیونیست ها در این شیوه نفوذ کارکشتگی عجیبی دارند.

وی با بیان این که «تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تأثیرگذار یکی از برنامه های دشمن است»، افزود: برای نمونه با مقایسه دو کلیدواژه «قدرت های بزرگ» و «استکبار» در ادبیات مسؤولان طی سال های اخیر، متوجه این تغییر نظام فکری برخی از آن ها خواهیم شد. استکبار جهانی یعنی کشورهای اروپایی و آمریکا که انقلاب اسلامی را مانعی بر سر راه اهداف خود می بینند اما کلیدواژه «قدرت های بزرگ» این مفهوم را به ذهن متبادر می کند که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم جهان سومی هستیم.

حجت الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: تضعیف مبانی انقلاب اسلامی و بازتعریف غیر اصیل مبانی انقلاب اسلامی، یکی دیگر از هدف گذاری های دشمن روی نخبگان است. مجموعه هایی که متعهد به حفظ اندیشه امام در کشور هستند برای مقابله با این توطئه دشمنان چه کار کرده اند؟ چرا کتب فقهی و اندیشه فقهی امام به درستی نشر پیدا نمی کند؟ «تحریف گفتمان امام(ره) از طریق تحریف الفاظ انقلابی» یکی از جدی ترین تلاش های دشمنان ماست.

ایجاد «اشتباه محاسباتی»؛ مهم ترین شگرد نفوذ دشمن در بین مسؤولان نظام

وزیر سابق اطلاعات سپس به مرور شیوه های نفوذ دشمن در بین مسؤولان پرداخت و گفت: «اشتباه محاسباتی در تصمیم گیری و عمل» و «مشغول کردن مسؤولان به مسائل غیر اولویت دار کشور»  هدفی است که دشمن برای نفوذ جریانی در حوزه مسؤولان در نظر دارد و تمرکز مسؤولان روی مسائلی مانند «خرید هواپیما» از جمله همین مسائل بود. یکی دیگر از نمونه های دیگر این بود که هر زمان به مذاکرات هسته ای نزدیک می شدیم، اوباما در مصاحبه ای ایران را تهدید نظامی می کرد تا محاسبات مسؤولان ما را به اشتباه بیندازد.

وی در تبیین مصادیق نفوذ دشمن از راه «امیدوارسازی مسؤولان نسبت به خارج و غافل کردن آن ها از ظرفیت های داخلی کشور» به مسأله برجام اشاره و اظهار کرد: کافیست در زمینه برجام به سخنان رهبر معظم انقلاب دقت کنیم که پیوسته روی «تکیه بر توان داخلی کشور» تأکید داشتند. چقدر به این ظرفیت های داخلی توجه شد و روی آن ها سرمایه گذاری صورت گرفت؟

حجت الاسلام مصلحی توانمندی های علمی دانشمندان ایرانی را یکی از ظرفیت های مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سطح علمی کشور در طول عمر انقلاب یکی از ویژگی های قابل توجه است. در اواخر دولت دهم یک جوان حزب اللهی به نام احمدی روشن جوانان دیگری را اطراف خود جمع کرد و مشکل غنی سازی 20 درصد کشور را حل کرد و آن جوان جان خود را پای این قضیه گذاشت. دشمن کاری می کند که ما از این ظرفیت های داخلی کشور استفاده نکنیم.

وزیر سابق اطلاعات «ایجاد بدبینی نسبت به نیروهای انقلابی»، «به هم ریختن انسجام داخلی کشور برای فرسایش ظرفیت های نظام از طریق ایجاد دوقطبی های کاذب»، «وعده دروغ برای پایان دشمنی ها»، «زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست مسؤولان»، «شایعه سازی و دروغ پراکنی»، «القاء یأس و روحیه ما نمی توانیم» «ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند»، «خیرخواه نشان دادن دشمن» و «تحریف سخن حق و ارائه تفسیر باطل از آن» را سایر حربه های نظام سلطه برای تأثیرگذاری جریانی بر مسؤولان نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد.

مرور مصادیق تلاش دشمن برای تغییر محاسبات مسؤولان

وی سپس به بیان مصادیقی از این شگردها پرداخت و گفت: برای نمونه در زمان مذاکرات هسته ای، دشمنان وعده دروغ بازگشت 8 میلیارد از اموال ایران را دادند اما هنوز پس از دو سال یک سِنت از این مبلغ وارد کشور نشده است و تنها از حساب های کشوری به کشور دیگر منتقل می شود.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: در بحث تحریم ها مدتی است این سؤال را مطرح کرده ام که «چگونه برای وارد کردن اتومبیل های گران قیمت، دلار هزینه نمی شود اما برای تهیه مواد اولیه کارخانه ها مشکلات فراوانی باقی مانده است؟» مسؤولان به این سؤال بنده پاسخ نداده اند.

وزیر سابق اطلاعات در بخش پایانی سخنان خود آزادی حلب را نمونه ای از امدادهای غیبی الهی دانست و با بیان این که دشمن سعی دارد چشم مسؤولان را روی این مسأله ببندد، تصریح کرد: تجزیه و تحلیلی که ناتو درباره حلب ارائه کرده بود، این بود که به هیچ وجه ارتش سوریه، حزب الله و کمک های مختلفی که به آن ها می شود، نمی توانند حلب را آزاد کنند و برخی مسؤولان ما تحت تأثیر همین تحلیل ها حتی حال بشار اسد را هم نمی پرسیدند./820/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات