۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۱۷۷۴۷
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز در روز قیامت محوکننده سیئات است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در قیامت ذره‌ذره کارهای نیک و بد محاسبه می‌شود و حسنات و سیئات هرکدام حساب جداگانه‌ای دارند؛ اما برخی حسنات مانند نماز افزون بر اینکه خود ارزش وزین هستند سیئات را هم محو می‌کنند.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در جلسه ستاد نماز، با اشاره به اینکه نماز انسان را به‌سوی هدف متعالی رهنمون می‌کند، اظهار کرد: در نماز هنگامی که «ایاک نعبد و ایاک نستعین» را بر زبان جاری می‌کنیم اولاً هدفمندی خود را اعلام می‌داریم و ثانیاً هدف متعالی داشتن را به رخ عالم می‌کشیم.

وی با بیان اینکه این یعنی ما به‌سوی خدا در حرکتیم و فقط و فقط او را بندگی می‌کنیم و از او مدد می‌گیریم، ادامه داد: این هدف مقدس و متعالی جان‌مایه دین و قرآن و نماز است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه نماز نقشه راه و قانونمندی است، خاطرنشان کرد: در نماز تمرین قانون‌مندی می‌کنیم و با زبان حال و قال می‌گوییم ما انسان‌ها مبدأ و مقصدی داریم و در مسیر راه هم لحظه‌به‌لحظه با آن مبدأ و مقصد مرتبط هستیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: «الحمدالله رب‌العالمین» در نماز یعنی جهانیان پروردگاری شایسته ستایش دارند که زمینه تربیت و رشد و بالندگی آنان را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه نه‌تنها نسل فعلی بلکه همه نسل‌ها در همه عصرها از این بستر و قانون فراگیر برخوردارند، اضافه کرد: ربوبیت حق تعالی زمینه‌ساز تعالی انسان در همه زمینه‌ها را فراهم آورده و آن رب و مربی همه ابزار وسایل رشد و کمال و تعالی را در وجود آدمی به ودیعه نهاده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر ادامه داد: خداوند انسان را اشرف و اعلی و اقوم موجودات نامیده در چنین شرایطی است که زیست شایسته و متعالی از لحاظ قانون اولیه و فطرت نخستین برای همگان آماده شده است.

وی تصریح کرد: با اقامه نماز فیض و فضل و رحمت و رأفت پروردگار لحظه‌به‌لحظه بر بندگان سرازیر بوده آن‌گونه نیست که سازنده انسان او را ساخته و به حال خود رها کرده باشد؛ زیرا ارتباط صانع و خالق بشر همواره با مخلوق برقرار است.

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار کرد: این دنیا آغاز و انجام و فرجامی دارد و همه از خدا بوده و به‌سوی او بازمی‌گردیم، نقشه راه برای حرکت و تلاش را به ما داده است؛ اما پایان کار را هم خواهیم دید و حساب و کتابی در پیش است.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: در قیامت ذره‌ذره کارهای نیک و بد محاسبه می‌شود و حسنات و سیئات هرکدام حساب جداگانه‌ای دارند؛ اما برخی حسنات مانند نماز افزون بر اینکه خود ارزش وزین هستند سیئات را هم محو می‌کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات