۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۸۴۲
مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن:

هفتمین دوره طرح اسوه از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور برگزار می‌شود

مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن گفت: هفتمین دوره طرح اسوه با حضور ۴۵ قاری نوجوان از ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور در تهران مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
میرزاجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  محمد تقی میرزاجانی مدیر ارتباطات شورای عالی قرآن امروز در نشست خبری هفتمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان ممتاز نوجوان اسوه که در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، با اشاره به اهداف و برنامه های طرح اسوه گفت: جرقه و راه اندازی طرح اسوه دغدغه جامعه قرآنی بود که در این امر مهم آموزش تخصصی وفنی قرائت قرآن و معرفت افزایی جاری و ساری شود.

میرزاجانی با اشاره به ادوار مختلف برنامه های اموزشی این طرح عنوان کرد: در ابتدا این طرح به صورت یک ساله آغاز به کار داشت اما در نهایت بر مبنای برنامه ای ۸ ساله از قاریان نخبه زیر ۱۲ سال عضوگیری دارد.

مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با بیان اینکه طرح آموزشی اسوه دارای ۱۶ ترم آموزشی است، ابراز کرد: طرح اسوه دارای ۴ سطح مقدماتی، متوسطه، پیشرفته و ممتاز است که شرکت کنندگان باید ۶۰۰ جلسه را در دو بخش حضوری و غیرحضوری پشت سر گذارند.

وی درباره برگزاری هفتمین دوره طرح اسوه بیان داشت: دور‌ه‌های قبل به میزبانی شهرهای تهران، قم، مشهد و عتبات عالیات برگزار شد اما این. دوره با حضور 45 قاری نوجوان از 24 مرداد تا 9 شهریور در تهران  مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با اشاره به اینکه افتتاحیه طرح سه‌شنبه 24 مرداد برگزار می‌شود، گفت: 10 عنوان درس در دستور کار دوره قرار دارد که سرفصل‌های آن شامل صوت و لحن، تجوید و قرائت، وقف و ابتدا، درک معانی، مکالمه عربی، اندیشه اسلامی، احکام دین، منهاج، ادعیه و زیارات، اصول تغذیه و ورزش و حفظ قرآن خواهد بود.

میرزاجانی درباره سایر برنامه‌ها در کنار این طرح، بیان داشت: همچنین در کنار این طرح برنامه‌های جانبی دیگری نظیر کیهان‌شناسی از نگاه قرآن و علم، شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، بررسی آسیب‌های صدا در دوران بلوغ، گفتمان‌های معرفتی و بصیرتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری 7 گفتمان قرآنی؛ گفت:  5 محفل در محل برگزاری و دو محفل در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بیت امام راحل برگزار می‌شود.

مدیر حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در پایان خاطرنشان کرد: همچنین نشست‌های هم اندیشی با حضور والدین، استادان قرآنی و مدیران مدارس برگزار خواهد شد./807/پ202/ب1

ارسال نظرات