۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۱۷۸۵۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

شهید حججی با خلوص و ایمان قدم در راه شهادت گذاشت

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان شهید حججی چنان با خلوص و ایمان قدم در راه شهادت گذاشت که حتی به تنها فرزندش وصیت به حرکت در مسیر ولایت می کند و تمام اسارت، شهادت و مردانگی اش همه درس است.
آیت الله طباطبایی نژاد سخنرانی آیت الله طباطبائی نژاد در مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب، در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، محسن حججی که صبح امروز در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد، حضور یافت.

وی در این مراسم با تشکر از حضور مردم، مسؤولان در این مراسم گفت: چه ویژگی در این شهید بوده که این چنین جوش و خروش به وجود آورده است، رهبر معظم انقلاب که همواره به فکر شهدا هستند، کمتر شده گروهی را برای شرکت در جلسه اعزام کنند، ولی درباره این شهید شاهد هستیم که جوششی برای حضور تمام قد مردم به وجود آورده است.

آیت الله طباطبایی نژاد به عوامل ایجاد این هیجان و شور اشاره کرد و افزود: در درجه اول، ایمان و خلوص این شهید است که خداوند می فرماید «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»، و ایمان شهید است که باعث این عشق و محبت در دل مردم به وجود آورده است.

وی جهت دیگر این شور و هیجان را مظلومیت در نحوه شهادت این شهید بیان کرد و گفت: جهت دیگر مظلومیت در شهادت است چنان مظلومانه که کمتر شنیده بودیم که هم چون اربابش سرش از قفا بریده شود، و در اوج مظلومیت به شهادت برسد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: جهت دیگر شاید این باشد که در هیچ مسلک و مرام و دینی اینگونه با اسیر رفتار نمی شود، و شهادت مظلومانه محسن حججی بر خلاف همه روش های عالم در طول تاریخ است و خون پاک این شهید بی دینی داعش و اینکه صرفاً مزدوران دشمن اسلام هستند، را نشان داد.

وی ادامه داد: اگر این تکفیری ها ذره ای بوی دین به مشامشان خورده بود، می دانستند که در تاریخ اسلام احترام به اسیر چقدر سفارش شده و در سیره ائمه شاهد هستیم که حضرت علی از غذای افطارش به اسیر داد و در زمان شهادتش به فرزندانش درباره قاتلش که اسیر بود، توصیه کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه به برخی ویژگی های بارز این شهید اشاره کرد و بیان داشت: این شهید چنان با خلوص و ایمان قدم در راه شهادت گذاشت که حتی در وصیت نامه به تنها فرزندش وصیت به حرکت در مسیر ولایت می کند و تمام اسارت، شهادت و مردانگی اش همه درس است.

وی در ادامه تصریح کرد: حتی این شهید در هنگام اعزام ادب اسلامی را درباره خانواده اش به کمال رعایت کرد و بدون اذن آنان قدم در راه شهادت نگذاشت و باید بدانیم خداوند عالم را برای این افراد خلق کرده و جهان برای این انسان های وارسته خلق شده است و این نسل سوم انقلاب که گروهی می گویند جوانان دیگر منحرف شدند، بدانند این جوانان آگاه تر، بصیرتر و عالم تر از جوانان اول انقلابند./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات