۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۹۰۵
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

نعمت زاده: در دولت دوازدهم هدف ما حمایت از تولید داخل است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ما در حوزه صنعت با رشد منفی رو به‌ رو بوده‌ایم، گفت: در دولت دوازدهم هدف ما حمایت از تولید داخل است.
نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت با مراجع عظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، محمدرضا نعمت زاده صبح امروز (یکشنبه 22 مرداد ماه) در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای دولت صنعت با وضع آشفته‌ای رو به رو بود و در این حوزه با رکود مواجه بودیم، اظهار داشت: اما این رکود و مشکلات با همکاری تمام مسؤولانی که در این وزارتخانه بودند مرتفع شد و  خوشبختانه در این دولت با مشکل خاصی رو به‌ رو نبودیم.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان سرباز کوچکی همواره در بخش تولید در خدمت مردم هستم، گفت: متأسفانه ما در حوزه صنعت با یک رشد منفی رو به‌ رو بودیم ولی با تلاشی که صنعتگران و کارآفرینان داشتند توانستیم وضع صنعت را از رشد منفی ۱۰.۵ درصد به رشد بالای ۱۰ درصد برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت دوازدهم هدف ما حمایت از تولید داخل است، بر همین اساس در زمینه صنعت و معدن حمایت منطقی از تولید داخل و اشتغال جوانان به عنوان اولویت‌های این بخش به حساب می‌آید.

وی افزود: تأمین کالای داخلی در دولت یازدهم بسیار انجام شد و باید در دولت بعدی با کیفیت و رقابت‌پذیری بیشتر ادامه پیدا کند. باید به این نکته توجه کنیم که تولید داخل و مصرف کالای داخلی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسؤولان بوده و همین امر یک حکم عقلی محسوب می‌شود.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به وضوع صادرات و توجه به این مسأله، تأکید کرد: در بخش صادرات باید موانع موجود در روابط بانکی و سیاسی در سطح بین‌الملل برطرف شود. همچنین باید رسوخ فناوری‌های نوین به صنعت صورت بگیرد و تا جایی که می‌توانیم صنایع را دانش بنیان کنیم./۸۱۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات