۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۱۸۰۸۲
مدیرکل ثبت احوال قم مطرح کرد؛

لزوم تبلیغ گسترده رسانه ها در موضوع فرزند آوری

مرادی جمعیت جوان را لازمه پیشرفت و شکوفایی یک کشور دانست و با اشاره به لزوم حمایت دولت از خانواده ها پرجمعیت، بر ضرورت تبلیغ گسترده رسانه ها در موضوع فرزندآوری بیشتر تأکید کرد.
هفته ثبت احوال، خلیل مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان قم و شورای راهبردی جمعیت استان در سالن همایش های استانداری قم برگزار شد.

خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان قم در این نشست با اشاره به راه اندازی سیستم مکانیزه و ثبت آنلاین ولادت ها اظهار داشت: قرار بر این بود که در سال 95 اعلامیه های فیزیکی به طور کامل حذف و سال 96 سیستم ثبت آنلاین آغاز شود که به دلیل عدم همکاری برخی دفاتر این مسأله هنوز به طور کامل اتفاق نیافتاده است.

وی با اشاره به ثبت یا عدم ثبت ولادت ها و وفیات اتباع خارجی عنوان داشت: اولین بحث در این موضوع اقامتگاه قانونی است، یعنی اگر این فرد به صورت قانونی وارد کشور شده باشد ولادت های فرزندان او و فوت های مربوط به او ثبت می شود و حتی طبق مواد قانونی قانون مدنی گاهی این فرزندان این افراد صاحب شناسنامه هم می شوند.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تکمیل سه واحد از شعبه ثبت احوال پردیسان خاطرنشان کرد: با توجه به این که حدود 150هزار نفر در پردیسان ساکن هستند و این منطقه در بین مراکز روستایی قم نیز واقع شده است، تأسیس یک مرکز ثبت احوال ضروری به نظر می رسید و به همین خاطر با اعتباری بالغ بر 52 میلیون تومان برخی تجهیزات نصب شده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت مسؤولان این واحد زودتر به بهره برداری برسد.

وی با تأکید بر لزوم تبلیغ بیشتر رسانه ها در موضوع فرزند آوری خانواده ها خاطرنشان کرد: رشد جمعیت استان قم در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش سه درصدی داشته است و از این رو باید هرچه می توانیم برای جوان تر شدن جمعیت کشور تبلیغ کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان داشت: البته فرزند آوری بیشتر نیاز به حمایت بیشتر دولت ومسؤولان از خانواده ها دارد که ما از همین تریبون از مسؤولان محترم درخواست می کنیم که برای این مسأله چاره اندیشی کرده و تسهیلاتی را برای خانواده هایی که جمعیت بیشتری دارند در نظر بگیرند./۱۳۳۰/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات