۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۱۸۲۸۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مسأله آتش به اختیار باید در همه زمینه ها مدنظر قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسأله آتش به اختیار مد نظر رهبر انقلاب فقط در کارهای فرهنگی نیست بلکه باید در همه زمینه ها مورد توجه قرار گیرد.
دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی با امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی ارومیه ضمن اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: اطلاع مردم از دستاوردهای جهاد کشاورزی، روحیه مردم را تقویت و امیدشان را بیشتر می کند که متخصصین و دانشمندان می توانند مشکلات علمی پژوهشی که در کشور هست را حل کنند.

وی در ادامه به مسأله آتش به اختیار اشاره کرد و افزود: مسأله آتش به اختیار مد نظر رهبری فقط در کارهای فرهنگی نیست بلکه کارهای علمی و پژوهشی هم این چنین است، بعضی وقت ها بروکراسی نهادها و موسسات دولتی دست و پاگیر شده و باعث می شود که متخصصان زمین گیر شوند و نتوانند آنچنان که شایسته است کار انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: "آتش به اختیار" باید در همه زمینه ها مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه افزود: جهاد دانشگاهی در هر جایی که احساس کرد کشور دچار مشکل است وارد شده و با نیازسنجی نسبت به انجام کارهای علمی و پژوهشی اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: همانطور که نام جهاد دانشگاهی مشخص است کار به صورت جهادی انجام می شود اما در سایر مجموعه ها کار با روال عادی انجام می شود، بنابراین نتایج و ثمرات قابل مقایسه ای ایجاد می شود.

وی در ادامه به بحث اولویت سنجی کارهای علمی پژوهشی تأکید کرد و گفت: پژوهشگران با اولویت کارهای علمی را انجام دهند، بگونه ای نباشد که بعد از نتیجه دادن کار، متوجه شویم که اولویت چندانی نداشته و نمی توان آن را به سرمایه تبدیل کرد و کار گوشه ای بدون استفاده رها می شود.

امام جمعه ارومیه اذعان کرد: انجام کارهای بدون اولویت سنجی، سبب هدر رفت نیرو و امکانات و موازی کاری می شود؛ نیازهای جامعه اگر مشخص شود خود به خود می توان نیروها متخصص را به سمت انجام آن نیازها سوق داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به خدا محوری در کارها، گفت: "علم نوری است که خداوند در قلب هر کس بخواهد آن را قرار می دهد" علم ماهیت مادی ندارد و نیاز به عنایت خداوند دارد، اگر نیت الهی باشد خداوند تبارک و تعالی علم را بهتر، سریع تر و بیشتر عطا می کند و ذهن انسان را راهنمایی می کند و انسان را در بن بست علمی قرار نمی دهد./۹۳۶/پ202/ب1

ارسال نظرات