۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۸۲۹۰
حجت الاسلام مومنی:

ورود به وادی شرک به دنبال خروج از شکرگزاری خداوند متعال است

استاد حوزه علمیه قم خروج از شکر پروردگار را به منزله خروج از بندگی خداوند و ورود به وادی شرک دانست و گفت: شیطان می خواهد تا بندگان تنها لذت های دنیایی را بچشند و آن را تجربه کنند.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوزه علمیه قم، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که در زندگی خود راه های نفوذی شیطان را سد کنید و نگذارید تا شما را نابود کند، گفت: متاسفانه در جهان امروز فضای مجازی به جان مردم افتاده که سبب شده تا آنان به گناه بیافتند.

وی با بیان این که امروز باید زندگیمان با تاسی به سیره اهل بیت و پیروی از فرامین قرآنی دنبال شود، تصریح کرد: در یکی از کشورها مردم آنجا در کلیساهایشان قرآن درمانی می کردند و با پخش قرآن آرام می شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بگذارید در فضای خانه هایتان صدای قرآن بپیچد و در معارف آن تامل کنید، خاطر نشان کرد: مراقب باشید لقمه حرام نخورید و بدانید که هر آنچیز حرام در وجود شما مانع رشد و پیشرفت و ترقی است، مراقب نگاه های آلوده و اختلاط دختران و پسران نامحرم باشید که زمینه ارتکاب گناه و معصیت را فراهم می کند.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که این اختلاط های نامحرم ها انسان ها را به زمین می زند، بیان کرد: سعی کنید از ارتباط های با جنس مخالف دوری کرده و به اصول اعتقادی خود پایبند باشید، بدانید هیچ چیز همچون نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد.

وی ادامه داد: شیطان به خداوند متعال اینگونه گفت که چون من را از درخانه خود راندی، قسم می خورم بندگانت را فریب داده و آنان از مسیر حق برانم؛ بنابراین همواره مراقب باشید از صراط راست دور نشوید و بدانید که شیطان رجیم از چهار سو و جهت به انسان حمله می کند تا میان او و خداوند متعال فاصله و انفکاکی عمیق بیاندازد.

استاد حوزه علمیه قم خروج از شکر پروردگار را به منزله خروج از بندگی خداوند و ورود به وادی شرک دانست و با بیان این که شیطان می خواهد تا بندگان تنها لذت های دنیایی را بچشند، گفت: امام صادق(ع) در پاسخ به فردی که همواره اضطراب، دلشوره و تشویش درونی او را فراگرفته بود این چنین گفتند که برای آرامش به سید الشهدا(ع) توسل کند.

حجت الاسلام مومنی دستورات و سفارشات ائمه معصومین را شفا بخش دانست که تخلفی در آن راه ندارد و خاطر نشان کرد: شیطان می خواهد تا آخرت ابدی را برای انسان ها سست جلوه داده، آنان را به دوری از پرداخت وجوهات شرعی و مال اندوزی بکشاند و نگذارد تا مالشان پاک و به دور از هرگونه انحراف و فساد باشد.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت زکات و وجوهات شرعی بندگان الهی آن را عاملی در پاک شدن و توسعه رزق امت اسلامی دانست و با بیان این که بگذارید با پرداخت زکات مالتان حلال باشد، بیان کرد: مطمئن باشید اگر مالی در راه خداوند متعال دادید چیزی از دست نرفته و خداوند آن را برایتان جایگزین می کند و بدین سبب باید پروردگار را شکرگزاری کرد./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات