۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۱۸۲۹۳
امام جمعه موقت اصفهان:

باور انقلابی و مردمی بودن از لازمه‌های دولتمردان است

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر لزوم فراجناحی و غیر حزبی بودن انتخاب وزیران و مدیران در دولت، گفت: یک وزیر باید متناسب با سمتی که دارد تخصص داشته باشد.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به نزدیک بودن زمان آغاز به کار دولت دوازدهم، گفت: طبق اصولی که از اسلام آموخته‌ایم و در روایات موجود است، شایسته‌ترین افراد برای حکومت و مدیریت حکومتی کسی است که تواناتر باشد و به دین خدا داناتر باشد.

وی در ادامه افزود: دینداری و توانایی مدیریت حکومت مهمترین شاخصه برای انتخاب مدیران، مسؤولان و وزیران است، شخصی که قرار است به عنوان یک مدیر در دولت فعالیت داشته باشد باید نسبت به مسائل کشور و جهان آگاهی لازم را برخوردار بوده و علم مدیریت در حیطه مسؤولیت خود را فراگرفته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه یک وزیر باید متناسب با سمتی که دارد تخصص داشته باشد، تصریح کرد: وزیر اقتصاد باید اقتصاددان باشد و علم اقتصاد را به درستی بشناسد، اشراف بر مشکلات اقتصادی کشور و توجه داشتن به نقاط ضعف و قوت کشور در عرصه اقتصادی از دیگر ویژگی‌های لازم و ضروری وزیر اقتصاد است.

حجت الاسلام رهبر با تأکید بر اهمیت انقلابی و دیندار بودن کابینه دولت و وزرا، اظهار کرد: باید وزیران ما باور داشته باشند که انقلابی‌ بودن و تکیه بر اصول انقلاب راهگشای مشکلات کشور است، حمایت از مظلومان از مسائل مهمی است که دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند، چرا که مقابله با استکبار و حمایت از مستضعفین از دستورات ویژه‌ای است که اسلام به آن تأکید دارد.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از عملکرد جناحی و حزبی و گروهی در تشکیل دولت، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسؤولان باید مردمی و انقلابی باشند و در صراط مستقیم و مسیر مستقیم قرار داشته باشند و با تفکر و انگیزه انقلابی و خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی در دولت به فعالیت بپردازند و امیدواریم افراد خدوم، مجرب و انقلابی با انگیزه‌های الهی انتخاب شده باشند و مجلس به چنین افرادی رأی اعتماد بدهند.

امام جمعه موقت اصفهان فراجناحی بودن را موجب عملکرد بهتر و دقیق‌تر داشتن مسؤولان عنوان کرد و گفت: مسؤولان باید درد مردم را درک کرده باشند و بدانند اقشار کم درآمد و محروم با چه مشکلاتی روبرو هستند، این موضوع نیازمند مردمی بودن و ارتباط داشتن با مردم است، به همین دلیل است که باید وزرا و مدیرانی برای دولت انتخاب شوند که حاضر باشند در میان مردم قرار بگیرند و درد مردم را ببینند.

دولت باید انتقاد پذیر باشد و به نظرات سازنده توجه کند

حجت الاسلام رهبر با اشاره به کاستی‌ها و مشکلات سیاست خارجه در دولت یازدهم، تصریح کرد: سیاست خارجه کشور باید بر نیروی مردمی تکیه داشته باشد و با درایت همراه با شجاعت در برابر قدرت‌های جهان قرار بگیرد، همچنین برخورداری از تحمل منتقدان و توجه به نظرات مخالف و سازنده برای کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجه بسیار مهم است.

وی با انتقاد از تحمل کم دولت یازدهم نسبت به انتقادات، اظهار کرد: فرمایشات رهبری باید نصب العین دولت باشد، دولت بدهکار مردم است و ملت از دولت طلب‌های زیادی دارد که باید دولت دوازدهم با توجه داشتن به این خواسته‌ها و با دقت در مبانی انقلاب اسلامی و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در راستای رسیدگی به مطالبات مردمی گام بردارد./1304/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات