۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۱۸۳۳۷
همزمان با روز مقاومت اسلامی؛

یادواره شهید حججی و مدافعان حرم در مجموعه ورزشی آستان قدس برگزار شد

همزمان با فرارسیدن روز مقاومت اسلامی، یادواره شهید محسن حججی و سایر شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد.
شهید حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با فرارسیدن روز مقاومت اسلامی، یادواره شهید محسن حججی و سایر شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) شامگاه دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مدیرکل ورزش و جوانان استان و نیز مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، در محل مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم که به همت مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، آیت الله علم الهدی ابتدا در جمع ورزشکاران باستانی استان حضور به هم رساند و از فعالیت های آن ها بازدید کرد.

امام جمعه مشهد مقدس طی سخنانی، ورزش باستانی را دارای ریشه ای اسلامی و شیعی دانست و اظهار کرد: علت انتساب ورزش زورخانه ای به ایران، این است که کشور ما کانون عشاق و ارادتمندان به اهلبیت(ع) بوده و این ورزش در طی مدت هزار سال نماد دفاع شیعیان از حریم اهلبیت(ع) به حساب آمده است.

عباس جلیلیان، دبیر هیأت ورزش های باستانی استان خراسان رضوی دیگر سخنران این مراسم بود که به ارائه گزارشی از فعالیت های ورزشی باستانی پرداخت و گفت: مشهد مقدس 16 زورخانه دارد که ممتازترین آن ها زورخانه آستان قدس رضوی است و هر شب سه گروه در آن به تمرین می پردازند.

وی زورخانه را مسجد دوم شیعیان قلمداد کرد و افزود: اگر زورخانه های ما که مسجد دوم شیعیان و خانه امیرمؤمنان(ع) هستند، پر شوند، تکفیری های داعش و منافقین توان ضربه زدن به ما را نخواهند داشت.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، پایان بخش این مراسم بود که طی آن آیت الله علم الهدی از محمد مهدیار محرابی، فرزند شهید حسین محرابی که آذرماه سال 95 و در سالروز شهادت امام هشتم(ع) به دست تروریست های تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آورد./820/پ۲۰۲/ب1

ارسال نظرات