۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۱۸۵۳۱
نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

ایران، نمونه بارزی از مردم سالاری دینی است

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز، نقش مردم را در تشکیل جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم دانست و انتخاب مردم در تعیین حاکمیت و رؤسای قوا را مؤثر و آن را نمونه بارزی از مردم سالاری دینی خواند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مسؤولیت بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، مجلسی است که در ارتباط با اصل ولایت فقیه و تعیین رهبری جمهوری اسلامی ایران تأسیس شده و به تصویب اکثریت مردم ایران رسیده است.

وی با تأکید بر دیدگاه‌ها و منویات حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با اصل ولایت فقیه که منجر به تأسیس حکومت اسلامی در ایران شد، عنوان کرد: دیدگاه‌های امام راحل درباره اصل ولایت فقیه، می‌تواند الگویی مناسب برای اقامه حکومت اسلامی در سراسر جهان  باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که تعیین رهبر حکومت اسلامی تنها یکی از وظایف مجلس خبرگان رهبری است، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هدف از تشکیل مجلس خبرگان رهبری را تقویت اصل ولایت فقیه، تقویت جایگاه رهبری و نظارت بر استمرار اوصاف رهبری معرفی می‌کند.   

مجلس خبرگان رهبری به واسطه تبعیت از رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است

وی افزود: رهبری در جامعه اسلامی از لحاظ حاکمیتی بالاترین جایگاه را دارد بنابراین طبیعی است که مجلس خبرگان رهبری نیز به تبعیت از آن جایگاه، از اهمیت بالایی برخوردار باشد.  

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه‌های مختلفی که نسبت به مجلس خبرگان رهبری صورت می‌پذیرد، گفت: عده‌ای بدخواه خارجی و داخلی در تلاشند تا جایگاه این نهاد انقلابی را تضعیف و تخریب کنند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در تخریب جایگاه این نهاد انقلابی دلایل متعددی را دخیل دانست و خاطرنشان کرد: حکومت در همه کشور‌های جهان وجود دارد اما حکومت اسلامی به لحاظ حقیقت، ماهیت و همچنین به لحاظ شکل و ساختار خود با دیگر حکومت‌های جهان تفاوت‌های اساسی دارد.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی و ولایت فقیه در واقع استمرار حکومت انبیاء و ائمه اطهار(ع) بوده و منشأ الهی دارد اما دشمنان اسلام وجود چنین حکومتی را در جهان برنمی‌تابند از این رو در راه تخریب وجهه آن از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.   

جمهوری اسلامی ایران، نمونه بارزی از مردم سالاری دینی

رییس دانشگاه قم با اشاره به نقش مردم در تشکیل جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران بنایی است که حضرت امام خمینی(ره) اوایل انقلاب آن را با آرای مردمی پی‌ریزی کرده است، در این حکومت آراء مردم و انتخاب مردم در تعیین حاکمیت و رؤسای قوا مؤثر بوده و به عبارتی دیگر نمونه بارزی از مردم سالاری دینی است.

وی تأکید کرد: دشمنان اسلام از این که می‌بینند اصل ولایت فقیه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است به آن حمله می‌کنند چرا که آنها به دنبال ایجاد حکومتی دیکتاتور بر پایه خواسته‌های استکبار جهانی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: حامیان حکومت‌های دیکتاتوری هیچ‌گاه نمی‌توانند بپذیرند که آراء و خواسته‌های مردم نقش مهمی در اجزاء تشکیل دهنده یک حکومت ایفا می‌کند از این روی علاوه بر حکومت، با مردم این کشور نیز سر ستیز دارند.

وی عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از راه‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا با نفوذ در مجلس خبرگان رهبری، عملکرد‌های مثبت آن را تحت شعاع قرار داده و از این طریق به اصل ولایت فقیه ضربه‌ای سهمگین وارد سازند.

وی با بیان این که دشمن نسبت به مجلس خبرگان رهبری کینه‌ای دیرینه دارد، گفت: علیرغم تلاش روز افزون دشمن برای نفوذ در خبرگان ، این کار تاکنون بی‌ثمر بوده و بحمد‌الله این مجلس تا به حال در مسیر صحیح خود حرکت کرده است و هیچگونه انحراف و اعوجاجی نداشته است.

اعضای مجلس خبرگان رهبری، بازوهای رهبر انقلاب در سراسر ایران هستند

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان نسبت به مجلس خبرگان رهبری کینه‌ای دیرینه دارند، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش روز افزون دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای نفوذ در مجلس خبرگان رهبری، تاکنون هیچ موفقیتی به دست نیاورده‌اند و با یاری خداوند متعال این مجلس همواره در مسیر صحیح خود حرکت کرده و هیچگونه انحراف و اعوجاجی نداشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دستاورد‌های مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های این مجلس تشریح، تبیین، تثبیت و تفهیم مواضع و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در راستای اصول انقلاب و قرآن و تعالیم اسلامی بوده است.

وی با بیان این که اعضای خبرگان رهبری بازو‌های رهبر انقلاب در سراسر ایران هستند، گفت: اعضای خبرگان رهبری با حضور در استان‌های مختلف کشور می‌کوشند تا مواضع رهبری را به طور شفاف و روشن برای همه مردم ایران تبیین کنند.

این پژوهشگر افزود: هنگامی که رهبر معظم انقلاب مسأله‌ای راجع به نفوذ آمریکا، اقتصاد مقاومتی و غیره عنوان می‌کنند و همچنین اگر ایشان انتقاداتی نسبت به برخی مدیران و مسؤولان مطرح می‌کنند، این اعضای مجلس خبرگان هستند که این خطوط را تا رسیدن به سرانجام پیگیری می‌کنند./878/ ۳۰۰/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات