۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۱۸۷۱۳
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان:

تعامل با دنیا به معنای مذاکره با استکبار نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به رمز توالی معیشت، تعامل با دنیا و ایستادگی در برابر استکبار به عنوان سه جهت گیری دولت آینده در کلام رهبر انقلاب گفت: نباید معیشت به تعامل با دنیا گره زده شود؛ زیرا بر اساس تعالیم قرآنی تعامل به معنای مذاکره با استکبار نیست.
حجت الاسلام رضا غفاری پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا غفاری پور، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه با اشاره به آیه « اُذکُرُ الله ذِکراً کَثیراً» از قرآن کریم معنای این آیه را بالاتر از معنای ظاهری آن دانست و گفت: ابتدا به نظر می رسد که منظور گفتن ذکر و تکرار اذکار الهی است، اما معنای اصلی این است که اهل ایمان و مؤمنین همواره به یاد خداوند باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)‏ ادامه داد: انسان مؤمن باید همواره و در همه حال خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند و یاد خدا را فراموش نکند و خود را همواره در محضر پروردگار بداند، امام خمینی(ره) هم می فرمودند« عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید» ، کسی که همیشه یه یاد خداوند باشد در آشکار و نهان از معصیت الهی دور است.

وی افزود: در مقابل ذکر و یاد خداوند، غفلت قرار دارد، کسی که اهل ذکر نیست غافل است، برای اینکه انسان بتواند اهل ذکر باشد و به توصیه قرآن کریم عمل کرده باشد باید از غفلت خداوند دور باشد، غفلت سبب می شود بصیرت در انسان از بین برود، مؤمن که اهل ذکر است غافل نیست و در مسائل گوناگون بصیرت دارد.

افراد غافل تنها بعد ظاهری دنیا را می بینند‏

حجت الاسلام غفاری پور با اشاره به آیه «یَعلَمونَ ظاهِراً مِنَ الحَیاهِ الدُّنیا» اظهار داشت: افراد غافل تنها بعد ظاهری دنیا را می بینند و توانایی درک معنویات و اعماق اعمال را ندارند، مثلاً چنین فردی نمی تواند عظمت شهادت در راه خدا را درک کند، رهبر معظم انقلاب فرمودند« شهدا با خدا معامله می کنند و چیزی را هم معامله می کنند که از بین می رود و اگر معامله نکنند هم از دست می رود و آن جان انسان است» .

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)‏ با اشاره به تکمیل آیه در بیان« وَ هُم عَنِ الاخِرَهِ هُمُ غافِلون» ، تکرار ضمیر اشاره «هُم» در آیه مذکور را نشانه تأکید دانست و تصریح کرد:  خداوند در این آیه شریفه بر غافل بودن افراد ظاهربین که توانایی درک اعماق اعمال معنوی را ندارند تأکید می کند.

وی ادامه داد: باید حواسمان را جمع کنیم تا جزء غافلین نباشیم، اگر در زندگی خود همواره بر اساس محاسبات دنیایی کار کنیم و مرتب چرتکه بیندازیم که در اثر فلان عمل چقدر نفع مادی می بریم و محور عمل ما این محاسبات دنیایی باشد، این به معنای وجود غفلت در ما خواهد بود، اگر غافل شدیم بصیرت هم نخواهیم داشت.

حجت الاسلام غفاری پور بیان داشت: خداوند در قرآن به افرادی اشاره می کند که قلب دارند اما نمی فهمند، چشم دارند اما نمی بینند، گوش دارند اما نمی شنوند، سپس در ادامه می فرماید« این ها مانند چهارپایان بلکه پست تر هستند و این ها غافلان هستند» ، انسان گاهی به جایی می رسد که هیچ خیری در او نیست.

غفلت در برابر ذکر و عامل از بین رفتن بصیرت است

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)‏ اظهار داشت: در روایت است که مؤمن در میان انسان ها مانند گوسفند در میان حیوانات است و همان گونه که گوسفند همه اش خیر است و از شیر او تا فضولاتش و همه اعضای بدنش مفید هستند، مؤمن هم پر خیر و برکت است، اما انسان غافل پست تر از حیوان می شود، باید اهل ذکر شویم تا پست تر از حیوان نباشیم.

وی با اشاره به فرمایش امام حسن(ع) برای دوری از غفلت، افزود: امام مجتبی(ع) ترک مسجد و قطع ارتباط با خدا را عامل مهم ایجاد غفلت می دانستند، مؤمن در مسجد مانند ماهی در آب است، ارتباط با انسان های مفسد نیز عامل مهم دیگر برای غفلت است، کسانی که با اهل ایمان نشست و برخاست دارند اهل ذکر می شوند.

حجت الاسلام غفاری پور ابراز داشت: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند غفلت سبب از بین رفتن بصیرت می شود، وقتی بصیرت می رود افراد کارهایی می کنند که به خیالشان صحیح است و خودشان متوجه زشتی عملشان نیستند، این از آثار غفلت است، رهبر معظم انقلاب می فرمایند « چه کنیم که برخی بغض و کینه دشمن را نمی بینند» ، این ندیدن محصول غفلت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)‏ اظهار داشت: اهل ذکر بودن اسبابی دارد که باید آن ها را مهیا کنیم، نماز یکی از این اسباب است، امام صادق(ع) در تفسیر آیه« ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» می فرمایند« کسی که حقیقتاً اهل ذکر است مطیع خداوند است و کسی که معصیت می کند غافل است، طاعت علامت هدایت و گناه علامت ضلالت است و اصل این امور به ذکر و غفلت بر می گردد» .

عدم دشمن شناسی معلول غفلت است

وی انس با قرآن را عامل دوری از غفلت دانست و بیان داشت: دوست خوب عامل مهم دیگر است، همچنین باید توجه داشته باشیم تا داد و ستد و معاشرت و کسب  و شغل ما بر اساس قوانین شرع و احکام الهی باشد، ارگان های نظامی ما هم احکام شرعی خود را دارند، ما در سپاه پاسداران هم فقه سازمانی داریم.

حجت الاسلام غفاری پور نادیده گرفتن دشمن و عدم دشمن شناسی را معلول غفلت دانست و اظهار داشت: دشمن هم درونی است و هم بیرونی، دشمن دروون نفس ماست و دشمن بیرونی همه کسانی هستند که می خواهند ما را از یاد خداوند غافل کنند، رهبر انقلاب هم تأکید فراوانی بر روی دشمن شناسی و استکبارستیزی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)‏ گفت: اگر کسی بصیرت داشته باشد دشمن و اهدافش را می شناسد، رهبر انقلاب هدف کوتاه مدت دشمن را ایجاد قائله امنیتی دانستند، برنامه میان مدت دشمن هم اینست که مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد کنند و اینگونه به مردم القاء کنند که حکومت اسلامی نمی تواند مشکل معیشت مردم را حل کند، این در حالی است که تجربه به ما نشان داده برعکس این القای دشمن صادق است و هر جا ما بر آرمان های اسلام و انقلاب پافشاری کردیم بر مشکلات پیروز شده ایم، هدف بلند مدت دشمن هم نابودی نظام جمهوری اسلامی است.

مشکل استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی ماهوی ‏است

وی مشکل استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی را ماهوی دانست و بیان داشت: کسینجر می گوید انقلاب اسلامی فقط منافع اقتصادی و سیاسی آمریکا را نگرفت، بلکه این پیام را به همه دنیا رساند که می توان در برابر ابر قدرت ها ایستاد و پیشرفت هم کرد، او می گوید انقلاب اسلامی آقایی و صلابت آمریکا را در جهان شکست.

حجت الاسلام غفاری پور افزود: نظریه پرداز جنگ تمدن ها می گوید قبل از انقلاب سال 1979 میلادی اسلام در ایران تنها یک دستورالعمل درباره چگونگی ارتباط فرد با خدا بود و امام خمینی این اسلام  را به نسخه ای تبدیل کرد که اصلی ترین دشمن لیبرال دموکراسی است.  

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به کلام رهبر انقلاب مبنی بر اینکه آخوند و مسجد ما نباید سکولار باشند، ‏تصریح کرد: سکولار بودن به معنای بی دینی نیست، بلکه به معنای انحصار دین در بعد فردی و شخصی است و می خواهد اسلام را از صحنه اجتماع و سیاست و اقتصاد حذف کند.

وی ابراز داشت: اینکه برخی می گویند مسجد و روضه را سیاسی نکنید ریشه در تفکر سکولاریسم دارد، رییس سازمان سیا می گوید «قطب قدرتمند اسلام به رهبری خمینی و خامنه ای ساختار کدگذاری شده جهان را به چالش کشیده است» ، علت دشمنی استکبار با ما ماهوی است و قابل مذاکره نیست.

قرآن تعامل با کفار غیر حربی را مجاز می داند

حجت الاسلام غفاری پور با اشاره به فرمایش اخیر رهبر انقلاب در تعیین جهت گیری های اصلی دولت در مراسم تنفیذ، افزود: رهبر انقلاب به ترتیب معیشت مردم، تعامل با دنیا و ایستادگی در برابر سلطه جویان را 3 جهت گیری مهم برای دولت دوازدهم دانستند، ترتیب و توالی این 3 جهت بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج)‏ تصریح کرد: امروز عده ای معیشت مردم را به تعامل با دنیا و مذاکرات گره زده اند، رهبر انقلاب ابتدا معیشت را مطرح می کنند و سپس به سراغ تعامل با دنیا می روند، مقصود اینست که ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم و معیشت مردم نباید وابسته به تعامل باشد، رهبر انقلاب بعد از مسأله تعامل با دنیا ایستادگی در برابر سلطه جویان را مطرح می کنند، این نشان می دهد که تعامل با دنیا به معنای مذاکره با استکبار جهانی نیست.

وی کفار را به 3 دسته کفار اهل ذمه، غیر حربی و حربی تقسیم کرد و اظهار داشت: اهل ذمه قوانین ممالک اسلامی را رعایت می کنند و ما هم به آن ها احترام می گذاریم و می توانیم در کنار هم زندگی کنیم، در تعامل با کفار غیر حربی باید مراقب باشیم تا بر ما ولایت پیدا نکنند، اما بر اساس تعالیم قرآنی تعامل و مذاکره با کفار حربی که با ما در جنگ هستند و فتنه 88 را راه انداختند و از گزینه های روی میز حزف می زنند ممنوع است، غیر از چند کشور مشخص در دنیا بقیه کشورها با ما در جنگ نیستند و این به آن معناست که تعامل با دنیا به معنای قرآنی آن با ایستادگی در برابر استکبار منافاتی ندارد./869/پ۲۰۱/ب۱

 

ارسال نظرات