۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۱۸۷۵۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

غدیر محور وحدت امت اسلامی در برابر دشمنان است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر می تواند محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد، گفت: ملت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرها از غدیر به عنوان محوری برای وحدت و همبستگی در میان خود بهره گیرند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت، از غدیر به عنوان روز اکمال دین یاد کرد و با بیان این که در چنین روزی آینده اسلام ناب تضمین شد، گفت: اگر جامعه اسلامی به سفارش پیامبر گرامی اسلام عمل می کردند امروز شاهد نزاع، جنگ و خونریزی در جهان اسلام نبودیم.

وی در ادامه با بیان این که انتصاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر گرامی اسلام به دستور خداوند متعال صورت گرفت، افزود: به طور حتم رهبری لایق تر از نخستین امام شیعیان برای آینده مردم آن دوران نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انتصاب حضرت علی(ع) به عنوان جاشین پیامبر آینده اسلام ناب محمدی را تضمین کرد، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه بیعت شکنان پای عهد خود با پیامبر گرامی اسلام نماندند و از بیعت خارج شدند و مشکلات و خسارت های بسیاری را به جامعه اسلامی تحمیل کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه سبک شمردن غدیر و نصب مهم الهی در آن روز مشکلات بسیاری برای جامعه اسلامی به وجود آورد، گفت: حادثه عاشورا و شهادت سومین امام شیعیان(ع) نتیجه عدم پذیرش غدیر از سوی مردم عهد شکن آن دوران بود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انکار غدیر حادثه عظیم عاشورا را به وجود آورد و هنوز نیز عواقب ناشی از این انکار تاریخی در جامعه اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد رشد و گسترش گروه های تکفیری و این تفکر انحرافی هستیم به دلیل بی توجهی و انکار غدیر است.

امام جمعه نکا از غدیر به عنوان یک روز تاریخی در جهان بشریت یاد کرد و با بیان این که این روز یک عید بزرگ اسلامی است که باید به شایسته ترین نحو ممکن گرامی داشته شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های مردمی در برگزاری این عید بزرگ اسلامی ضرورت مهمی است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز جامعه نیازمند بیشتر غدیر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم شناخت صحیح غدیر و ولایت موجب انحراف برخی از جامعه اسلامی شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که غدیر شناسنامه شیعه است و باید در جهت گسترش و تقویت آن در جامعه گام برداشت، تصریح کرد: به طور حتم گسترش فرهنگ غدیر عامل سعادت و تعالی جامعه اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر می تواند محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ملت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرها از غدیر به عنوان محوری برای وحدت و همبستگی در میان خود بهره گیرند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که غدیر یادآور عنایت الهی به جامعه بشری است، تصریح کرد: متأسفانه بشریت این فرصت و نعمت الهی را قدر نداست و در مسیری غیر از آن چیزی که خداوند متعال برای امت اسلامی تعیین کرد، قرار گرفتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ غدیر بهترین ظرفیت برای تقویت دین و ارزش های اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری مناسب از ابزارهای موجود در جهت خروج فرهنگ غدیر از غربت تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آینده و سعادت جامعه بشری در گرو بهره گیری از فرهنگ غدیر و ولایت است، تصریح کرد: امروز مسأله ولایت و رهبری که برگرفته از حادثه بزرگ و ارزشمند غدیر است جزء اولویت های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه نکا با بیان این که نباید برخی مسائل حاشیه ای موجب ایجاد دودستگی و تفرقه میان امت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید تلاش کنند با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) در مسیر وحدت و همدلی برای خنثی کردن توطئه ها و هجمه های دشمنان قدم بردارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انکار غدیر به معنای انکار اسلام و دین است، تصریح کرد: یکی از بزرگترین رویدادهای بشری در چنین روزی رخ داده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه نکا، عید غدیر را عید اکمال دین و عید امامت و ولایت خواند و یادآور شد: غدیر عید مظلومان و مستضعفان است و در غدیر خم مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان واگذار شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شیعه در سایه نور اهل بیت(ع) به ویژه امام علی(ع) در دنیا عزت و عظمتی خاص دارد، تصریح کرد: در این مسیر دشمنان و حسودان تلاش می کنند تا این جایگاه رفیع را متزلزل  کنند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که تلاش دشمن برای خدشه دار کردن جایگاه شیعه در جهان شکست خورده است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار ترویج فرهنگ شیعه در جهان از یک عزت و اقتدار خاصی در جهان برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه ها و دشمنی های سنگین جبهه کفر و استکبار قرار دارد، تصریح کرد: مهم ترین عامل دشمنی بدخواهان با نظام اسلامی، تحقق حاکمیت دینی در این کشور است.

امام جمعه نکا با بیان این که انقلاب اسلامی پیوندی عمیق با غدیر و این فرهنگ متعالی دارد، گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی با بهره گیری از فرهنگ غدیر به پیروزی رسید و امروز گفتمان آن جهان مدار شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دست های شیطانی امروز در جهان اسلام تلاش می کنند تا فرهنگ شیعه را کاملاً نابود و از بین ببرند، خاطرنشان کرد: امروز تکفیری های تروریست شیعیان کشورهای منطقه را به حکم شیعه بودن می کشند و این جفای بزرگی در حق شیعیان است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که دشمنی ها علیه شیعه حتی ذره ای از محبوبیت و جایگاه ارزشمند شیعیان در جهان نکاسته است، تصریح کرد: امروز امتداد غدیر در تبعیت محض از ولایت و رهبری است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه شده است./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات