۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۱۸۸۱۶
معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الشتر:

حیات جامعه در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: مبلغان باید در این زمینه نقش آفرینی کنند چراکه حیات جامعه در گرو ترویج این مهم بوده و سبب تبیین ارزش ها می شود.
شهید حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، فرشته شاهوردی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، محسن حججی، که در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: شهدا الگو همه ما هستند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا افزود: امروز باید راه شهدا ادامه یابد و تلاش در جهت تحقق اهداف و آرمانهای انقلاب همان ادامه راه شهدا است.

شاهوردی با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت عنوان داشت: ترویج این مهم لازمه حیات جامعه بوده و موجب رشد فرهنگ دینی و معنوی در جامعه می شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن در جبهه جنگ نرم خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده هجمه های دشمن و موجب مصون سازی نسل جوان در برابر هجمه ها می شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر در ادامه با بیان اینکه رموز مشترکی بین شهدا وجود داشته است، عنوان داشت: این رمز مشترک در وصیت نامه شهدا مشخص و جلوه کرده است.

وی با بیان اینکه کوچک نشمردن هیچ گناهی از رموز مشترک شهدا است، ادامه داد: این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه هر گناهی هرچند که کوچک باشد، جلوی حرکت در مسیر مستقیم را خواهد گرفت.

شاهوردی با تأکید بر ضرورت دوری از گناه بیان داشت: گناه موجب گرفتاری در دنیا و آخرت می شود و طلاب ما به عنوان مبلغ در عرصه روشنگری باید افکار عمومی را در این زمینه آگاه سازند.

وی در ادامه با تأکید بر الگو سازی از شهدا ادامه داد: الگو قرار دادن شهدا موجب ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب ترویج ارزشها و مقابله با زشتی ها می شود.

گفتنی است، زیارت قبور شهدا گمنام، قرائت زیارت عاشورا، پخش کلیپ و روایتگری شهدا و مداحی، پخش بسته های فرهنگی اخلاقی متبرک با نام شهدا بین طلاب از دیگر برنامه های برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حججی در مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر بود./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات