۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۱۸۸۳۰
چند خبر کوتاه سیاسی؛

آزادگی اسرای ما فرهنگ و نماد استقامت و ایستادگی ملت ماست

آزادگی اسرای ما فرهنگ و نماد استقامت و ایستادگی ملت ماست، اعلام تصمیمات و برنامه‌های آتی مجمع تشخیص مصلحت به زودی توسط دبیر مجمع و ابلاغ قانون اصلاح ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم از سوی رئیس جمهور برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیامی صادر کرد و در ان بیان داشت: جوانان غیور امروز نیز به تأسی از پیشکسوتان عرصه مجاهدت و آزادگی در دفاع از حرم آل‌الله  چنان غیرتی نشان می‌دهند که یادآور حماسه‌های دوران دفاع مقدس و آزادگان سرو قامت است که نمونه آن را شهید محسن حججی با صلاب خویش در چنگال تکفیری های صهیونیست به رخ جهانیان کشید.

در ابتدای این پیام آمده است: «شما (آزادگان) ذخیره بزرگ الهى و یک ثروت عظیم انسانى هستید که در دست دشمن غصب‏ شده بودید. خداى متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامى برگرداند. » (مقام معظم رهبرى امام خامنه‌ای مدالظله‌عالی) روز 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافرازى است که پس از تحمل سال‌ها اسارت در اردوگاه‌هاى عراق، پاى به میهن اسلامى گذاشته و پیروزمندانه به آغوش ملت و خانواده‌‏هاى خود بازگشتند.

همچنین در این پیام بیان شد: امام راحل چه زیبا و شایسته در توصیف فرزندان خود فرموده‏اند که: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادى و آزادگان جهان آن‏ را زمزمه مى‏کنند». آرى، آنان نه تنها اسیر نبودند؛ بلکه دور از هرگونه وابستگى‏‌ها و دل‏بستگى‏‌ها نداى آزادمردى و عزتمندی ملت ایران را به گوش همه جهانیان رساندند. نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‏هاى دژخیمانه رژیم بعث مایه افتخار این ملت است، بلکه صبر و پایدارى خانواده‏هاى این عزیزان ستودنى است.

در بخش دیگری از این تاکید شد: آزادگی اسرای ما فرهنگ و نماد استقامت و ایستادگی ملت ماست که  حفظ و ترویج آن امرى حیاتى براى جامعه جوان ماست. و متولیان بخش های مختلف کشور باید پاسدار این فرهنگ باشند تا اثر مجاهدت و مقاومت وصف‏ ناپذیر این رسولان انقلاب، درجامعه نهادینه شده و به‏ مثابه کلید راه هدایت براى نسل آینده و همه بیداردلان و آزادگان جهان محفوظ بماند.

در انتهای پیام سردار غیب پرور تصریح شد: جوانان غیور امروز نیز به تأسی از پیشکسوتان عرصه مجاهدت و آزادگی در دفاع از حرم آل‌الله  چنان غیرتی نشان می‌دهند که یادآور حماسه‌های دوران دفاع مقدس و آزادگان سرو قامت است که نمونه آن را شهید محسن حججی با صلاب خویش در چنگال تکفیری های صهیونیست به رخ جهانیان کشید. اینجانب ضمن گرامی‌داشت این روز که موجب غرور ملی هموطنان است، به تمامی آزادگان سرافراز میهن تبریک می‌گویم و از خدای متعال سلامتی و توفیق روز افزون آنها را در خدمت به اسلام و نظام اسلام تحت زعامت امام خامنه‌ای(مداظله‌عالی) خواستارم.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛

تصمیمات و برنامه‌های آتی به زودی توسط دبیر مجمع اعلام می‌شود/ ضرورت اجتناب از نشر شنیده‌های غیر قابل وثوق

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بیانیه ای اعلام کرد برنامه های آینده و تغییرات ساختاری و محتوایی مجمع تشخیص مصلحت نظام به زودی توسط دبیر مجمع اعلام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «نظر به صدور حکم انتصاب رییس و دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین اعضای محترم آن توسط رهبر معظم انقلاب، لازم به یادآوری است جزئیات برنامه ها و روند فعالیت آتی مجمع به ویژه کیفیت تغییرات ضروری که مقام معظم رهبری ابلاغ در حکم انتصاب خود تحت عنوان ضمائم و پیوست ها ابلاغ فرموده اند،به زودی توسط دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در قالب یک کنفر انس خبری به اطلاع رسانه ها و مردم خواهد رسید.

این بیانیه می‌افزاید: لذا با توجه به برخی مطالب غیر قابل وثوق در فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی که در قالب «شنیده ها» منتشر می شود، ضمن تشکر از دلسوزی و توجه افراد، از فعالان رسانه ای درخواست می گردد از انعکاس این گونه مطلب خودداری کرده، تصمیمات و برنامه ریزی های مرتبط با مجمع تشخیص مصلحت نظام را صرفا به نقل از دبیر محترم که سخنگوی رسمی این نهاد می باشد، منعکس نمایند.

از سوی رئیس جمهوری صورت گرفت؛

ابلاغ قانون اصلاح ماده (۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم

حسن روحانی رئیس جمهوری قانون اصلاح ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم رابه وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

در ابلاغیه روحانی امده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون اصلاح ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم» که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و هفتم تیرماه یکهزار و سیصد و نود و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1396/5/11 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 211/40369 مورخ 1396/5/18 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

در ماده واحده قانون اصلاح ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم آمده است :تبصره ماده(86) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 1394/4/31 حذف و دو تبصره به‌شرح زیر به ماده مذکور الحاق می‌گردد:

تبصره1ـ در مورد پرداخت‌هایی که از طرف غیر از پرداخت‌کننده اصلی حقوق به اشخاص حقیقی، به عمل می‌آید، پرداخت‌کنندگان مکلفند هنگام هر پرداخت، مالیات متعلق را با رعایت معافیت‌های قانونی مربوط به حقوق به‌جز معافیت موضوع ماده(84) این قانون، به نرخ مقطوع ده درصد(10%) محاسبه، کسر و حداکثر تا پایان ماه بعد با فهرستی حاوی نام و نشانی دریافت‌کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل، پرداخت‌ کنند و در صورت تخلف، مسؤول پرداخت مالیات و جریمه‌های متعلق خواهند بود.

تبصره2ـ پرداخت‌های دانشگاهها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مؤسسات آموزشی و پژوهشی قانونی دارای مجوز رسمی از وزارتین فوق‌الذکر می‌باشند، به اشخاص حقیقی اعم از کارکنان و غیرکارکنان خود در قالب حق‌التدریس مشمول مالیات مقطوع به نرخ ده‌درصد(10%) و حـق‌التحقیق، حق پژوهش و قراردادهای پژوهشی و تحقیقاتی مشمول مالیات مقطوع به نرخ پنج‌درصد(5%) با رعایت سایر احکام مقرر در تبصره‌ (1) خواهد بود.

قانون فوق مشتمل بر ماده‌واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و هفتم تیرماه یکهزار و سیصد و نود و شش مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1396/5/11 به تأیید شورای نگهبان رسید.

سرلشکر باقری پس از دیدار با اردوغان:

ایران و ترکیه مخالف همه‌پرسی کردستان عراق هستند و نباید این کار صورت بگیرد

سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی سیاسی ترکیه گفت: دو کشور ایران و ترکیه مصمم به افزایش روابط در همه زمینه ها به ویژه همکاریهای نظامی و دفاعی هستند.

سردار باقری گفت در گفتگو با مقامات نظامی امنیتی ترکیه درخصوص افزایش همکاریهای نظامی و امنیتی، همکاریهای مشترک مرزی و مسایل نظامی موافقت شد.

وی افزود: مقامات دو کشور همچنین موافقت کردند همکاریهای آموزشی و پژوهشی داشته باشیم از جمله تبادل دانشجو، رفت و آمد ناوها به کشورهای یکدیگر، اعزام ناظر به رزمایشهای دو طرف را بیش از بیش مد نظر قرار دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه از همتای ترک برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده تصریح کرد: درباره تامین امنیت مرزهای کشور و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران همچون انسداد مرزها و برخورد با قاچاق از انواع مختلف و مقابله با تروریستها به مقامات ترکیه اطلاعات خوبی ارایه شد.

وی افزود: با اقداماتی هم که طرف ترک انجام داده و در دست اقدام دارد در آینده شاهد مرز نمونه ایی از سوی دو‌ کشور باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه درباره مسایل منطقه ای با طرف مقابل گفتگوهای خوبی شد تصریح کرد: مهمترین مساله از نظر مقامات دو کشور موضوع اعلام تصمیم همه پرسی کردستان عراق در اوایل مهر ماه بود که دو کشور نظر مشترک دارند بر اینکه این موضوع در صورت تحقق مبنایی برای آغاز تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد شد که تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می گیرد.

وی در ادامه افزود: این موضوع سه کشور عراق ترکیه و ایران را درگیر خواهد کرد و به همین دلیل مقامات دو کشور تاکید دارند چنین کاری امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد.

وی گفت طی دو روز گفتگو درباره ایجاد آرامش و امنیت در سوریه از ابعاد مختلف بحث و گفتگو شد که مبنا همان مذاکرات کارشناسی استانه است و همان فرایند دنبال خواهدشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه درخصوص مبارزه با تروریسم، تبادل اطلاعات و همکاری‌های آموزشی و تبادل تجربیات موافقتهایی صورت گرفت افزود این همکاریها حتما در ثبات آرامش و امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت.

عالی ترین مقام نظامی کشور با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور ترکیه گفت: آقای اردوغان اعلام کرده اند که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهند کرد و کمیسون راهبردی مشترک دو کشور برگزار می شود با هدف توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دو کشور خواهد بود.

وی در پایان این سفر را بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مسایلی که در ابعاد سیاسی نظامی، دفاعی و امنیتی بین دو کشور مهم منطقه پایه گذاری شد و ان شاالله ادامه پیدا خواهد کرد.

از سوی روحانی صورت گرفت؛

ابلاغ قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر

حسن روحانی رئیس جمهوری قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد.

قانون موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در تاریخ 28 تیرماه 1396 در مجلس به تصویب رسید و سپس در تاریخ 1306/5/11 در شورای نگهبان تایید شد.

وزیران کشور پنج دولت ساحلی دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان این موافقتنامه را مشتمل بر یک مقدمه و بیست و دو ماده است در مهرماه 1393 (سپتامبر 2014) در شهر آستاراخان روسیه امضاء کردند.

بر اساس این موافقتنامه "واکنش به شرایط اضطراری"؛ شامل عملیات نجات و دیگر اقدامات اضطراری که در صورت بروز شرایط اضطراری صورت می گیرد و هدف از آنها نجات دادن جان افراد و حفظ سلامتی آنها، حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان خسارت ها و صدمات مادی است و مناطق شرایط اضطراری را نیز در بر می گیرد./907/203/ب2

ارسال نظرات