۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۱۸۸۳۳
امام جمعه پردیسان قم:

شهید حججی از فرزندان مدینه فاضله است

حجت‌الاسلام و المسلمین قوامی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و ایشان را از فرزندان مدینه فاضله دانست.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم، شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید حججی و درس اخلاقی که با عنوان «اخلاق در مدینه فاضله» در مسجد فاطمه زهرا(س) پردیسان برگزار شد، با بیان این که کشته‌ شدگان در راه خدا مستقیم به بهشت می‌روند، اظهار داشت: انسان‌هایی که اعتقاد راسخی به اسلام دارند، تلاش می‌کنند اعتقادات خود را نهادینه کرده و مؤمنان را نیز در این راه یاری کنند.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره محمد(ص) ابراز داشت: مؤمنان نباید به هنگام جنگ در خانه خود آرام بنشینند، بلکه باید با مهاجرت به سوی میدان نبرد، در راه خدا مجاهدت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که خداوند به راحتی می‌تواند مخالفان اسلام را از میان بردارد، گفت: خداوند نیازی به حضور بشر در میان جنگ ندارد و به راحتی می‌تواند با یک امداد غیبی یا طوفان مخالفان و ستمگران را نابود سازد اما چنین کاری نمی‌کند چرا که سنت خداوند بر این است که بندگان صالح در برابر ستمگران و ظالمان ایستادگی کنند.

شهید حججی از فرزندان مدینه فاضله است

وی با تأکید بر این که خداوند قدرت خود را به دست مؤمنین آشکار می‌کند، تصریح کرد: دست شجاعان، صالحان و مجاهدان در این دنیا، دست خداست و خداوند متعال توسط این مؤمنان، انسان‌های ظالم را در این دنیا عذاب می‌کند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به شهری که می‌خواهد ویژگی‌های مدینه فاضله را داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر روحیه جهاد و شهادت طلبی در شهری نباشد، دشمنان هجوم آورده و آن شهر را به یغما می‌برند، از این رو مدینه فاضله شهری شهید پرور است، تنبلی در آن جایی نداشته و مجاهدت در آن حرف اول را می‌زند.

وی شهید محسن حججی را یکی از فرزندان مدینه فاضله معرفی و تصریح کرد: آن شهیدِ سر از تن جدا با آن که فرزندی دو ساله و همسر جوانی داشت اما برای صیانت از اسلام و مبارزه با دشمنان الهی مهاجرت کرد و در نهایت با لبانی تشنه به شهادت رسید.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) امتی فرسوده و دارای رخوت و سستی به دردش نمی‌خورد، اظهار داشت: رسول خدا(ص) روح دفاع و روح جهاد را در امتش دمیده است تا دشمنان از صلابت چنین جوانانی ترس بر اندامشان مستولی و چیره گردد.

وی با گلایه از برخی غربگرایان روشنفکر، ابراز داشت: اخیراً شنیده می‌شود برخی به جوانان مدافع حرم توصیه می‌کنند تا به جای مبارزه در سوریه و عراق جان و نیروی خود را برای مبارزه در صف جنگجویان امام زمان(ع) ذخیره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: کسی که در وضعیت کنونی جهان حال مبارزه با داعش را نداشته باشد، بی‌تردید هنگام حضور امام زمانش نیز عدم حضورش را توجیه خواهد کرد؛ برای مسلمان حقیقی در مبارزه با دشمن تفاوتی ندارد که در حضور امامش با دشمن مبارزه کند یا بدون حضور امامش به نبرد بپردازد.

وی با بیان این که شهید حججی قهرمان قهرمانان است، خاطرنشان کرد: شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به معرفی کنکوری‌های برتر می‌پرداختند، از برندگان مسابقات روباتیک تقدیر می‌کردند و والیبال ایران پی در پی تیم‌های سایر کشور‌ها را در این عرصه شکست می‌داد و مردم ایران به جوانان کشورشان افتخار می‌کردند، اما ناگهان ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد، دل رمیده ما را انیس و مونس شد؛ با اعلام شهادت جوانی به نام شهید حججی دیگر قهرمانان به فراموشی سپرده شدند.

جمهوری اسلامی ایران، در درون خود مروارید پرورش می‌دهد

امام جمعه پردیسان  با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در درون خود مرواید پروش می‌دهد، عنوان کرد: جوان 25 ساله‌ای که حضرت امام خمینی(ره) را به چشم خود ندید و هنگام تولدش چندین سال بود که رهبر معظم انقلاب، هدایت انقلاب اسلامی ایران را بر عهده گرفته بود، چگونه از این دنیا دل می‌کند و راهی میدان نبرد می‌شود؟!

وی با طرح سوالی مبنی بر این که در دورانی که تهاجم فرهنگی بیداد می‌کند، کدامین مادران و پدران فرزندانی همچون شهید حججی تربیت می‌کنند، گفت: چه کسانی می‌گویند پس از رفتن امام راحل(ره) این انقلاب عقیم شده است و دیگر نمی‌تواند چهره‌های ماندگار و درخشانی بپروراند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی افزود: انرژی هسته‌ای برای پیشرفت علم و فناوری و صنعت موشکی برای دفاع در برابر هجوم دشمنان خوب است اما آنچه بهترین است، تربیت فرزندان شجاعی است که بتوانند جان خود را برای دفاع از اسلام فدا بکنند./878/ ۲۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات