۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۱۸۸۴۰
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

پیام شهدای مدافع حرم به مسؤولان، مقاومت در برابر دشمن است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام شهید حججی و همه شهدا به مسؤولان این است که حفظ اقتدار و عزت کشور مسأله مهمی است که از هیچ راه دیگری جز مقاومت حاصل نخواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در ویژه برنامه «اصحاب الحسین» که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) در محل صحن جامع رضوی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد، شهدای مدافع حرم را رهروان حقیقی راه سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: این که امام حسین(ع) فرمودند «إنی خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی» فقط مربوط به سال 61 هجری نبود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در هر زمان و مکانی که مبارزه با فساد، سلطه گری، استکبار و خودخواهی در جامعه بشری وجود داشته باشد، نام حسین، یاد حسین و کربلای ایشان و رمز و رازی که خداوند در عاشورا قرار داده، به کمک انسان ها خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: جریان کربلا، تابلو زیبایی است که زینب کبری(س) از آن با عبارت «و ما رأیت الا جمیلا» یاد کرد و در این تابلو زیبا، وفا، برادری، تسلیم در برابر پروردگار، اوج عبودیت و بندگی برای خدا، عدالت، شجاعت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و تمام فضایل انسانی پیش روی انسان معاصر نقش بسته است.

مدافعان حرم پیروان قیام سیدالشهدا(ع) هستند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به محوریت نهضت حسینی در تمام ابعاد زندگی بشر، یادآور شد: امام هشتم(ع) در روایت معروف «یا بن شبیب إن کنتَ باکیا لِشَیء فابکِ علی الحسین(ع)»، می خواهند تمام احساسات در جامعه بشری را با عاشورا گره بزنند و تمام عقل ها، خردها و تحلیل ها را با این اتفاق بزرگ مرتبط کنند چرا که هدف از قیام عاشورا شکل گیری مدنیتی با محوریت این واقعه است و از همین رو وجود مقدس امام سجاد(ع) نیز قریب به 40 سال برای عاشورا اشک ریختند.

تولیت آستان قدس رضوی تداوم فرهنگ شهادت طلبی را نشانه ای بر زنده بودن قیام عاشورا قلمداد کرد و گفت: بر خلاف تلاش یزیدیان برای خاتمه دادن به قیام سیدالشهدا(ع) در جریان کربلا، عاشورا در واقع روز تولد عاشوراییان شد و امروز نیز عاشورا مظهر تحول در جامعه بشری است و امواج عاشورا در جهان انسان سازی می کند.

هدف جریان تکفیری، به حاشیه راندن آرمان فلسطین بود

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجاهدت های مدافعان حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق، جریان تکفیری را ابزار دشمنان اسلام برای منحرف کردن مسلمانان از مظالم رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین معرفی کرد و افزود: دشمن با حمایت از جریان های تکفیری سعی کرد تا مسأله اصلی جهان اسلام که حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی است را به حاشیه براند اما رهبر بصیرت آفرین ما مقابله با این فتنه بزرگ مستکبران را هدایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی، بصیرت، مقاومت در راه هدف امروز دغدغه نسل سوم و چهارم ما شده است و کسانی که دم از تفاوت این نسل با نسل های گذشته می زنند، چشم باز کنند و امثال شهید محسن حججی را ببینند؛ جوانانی که امروز برای دفاع از دین و جانفشانی در راه خدا آماده هستند را ببینند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: حقیقتا فریاد «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا(ع) فقط متعلق به سال 61 هجری نبود و تاریخ و زمان و مکان را درنوردیده و هر کسی در هر جای دنیا به این ندا لبیک بگوید، به سیدالشهدا(ع) لبیک گفته است و یقین می دانم که لحظه پایانی عمر مدافعان حرم و شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمام جان بر کفانی که عشق به خدا و ارزش های الهی را در دل دارند، همانند لحظه آخر عمر شهدای کربلا بوده است.

پس از آزادی خرمشهر، حلب و موصل نوبت آزادی قدس فرا رسیده است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: وقتی امروز خیل عظیم عاشقان جان خود را فدای دین اعلام می کنند، در واقع می خواهند بگویند که با وجود تمام دغدغه های زندگی، دغدغه ای فراتر برای دین خدا و انقلاب اسلامی قائل هستند و جان خود را برای این دغدغه فدا خواهند کرد.

وی با اشاره به پیروزی های پی در پی انقلاب اسلامی در طی 4 دهه اخیر، آرمان آزادی قدس را یادآور شد و گفت: به برکت خون مطهر شهدا روزی شاهد آزادی خرمشهر بودیم، روز دیگر شاهد آزادی حلب و موصل بودیم و ان شاءالله به زودی شاهد آزادی قدس شریف نیز خواهیم بود.

پیام شهدای مدافع حرم به مسؤولان، مقاومت در برابر دشمن است

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به تبیین پیام شهدای مدافع حرم برای جوانان و نیز پیام به دشمنان پرداخت و اظهار کرد: پیام شهید حججی و شهدای عالیقدر ما برای جوانان و مردم عزیز ما پیام امیدبخش مقاومت و ایستادگی در راه هدف است و پیام شان به دشمن این است که ما مردمی دشمن شناس و دشمن ستیز هستیم که نه تنها در برابر دشمن کوتاه نخواهیم آمد، بلکه او را وادار به عقب نشینی خواهیم کرد.

وی در پایان پیام شهدای مدافع حرم برای مسؤولان نظام اسلامی را مقاومت در برابر استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: پیام این شهید و همه شهدا به مسؤولان این است که حفظ اقتدار و عزت کشور مسأله مهمی است که از هیچ راه دیگری جز مقاومت حاصل نخواهد شد. امروز به برکت خون شهدا، برای همگان ثابت شده که دشمن ما دشمنی غیر قابل اعتماد است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی توان به چنین جریانی اعتماد کرد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات