۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۸۸۹۴
حجت الاسلام حسناتی:

جامعه امروز تشنه شناخت فضلایی همچون آیت الله امینی است

امام جمعه نجف آباد جامعه امروز را تشنه شناخت عالمانی همچون آیت الله امینی دانست و گفت: این جلسه تقدیر از علم، قلم، فضل، اخلاق، تربیت و هدایت است و تجلیل از مقام انسانی است که انصافاً امروز جامعه تشنه شناخت چنین شخصیت هایی است.
آیین تجلیل از آیت الله امینی آیین تجلیل از آیت الله امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در آیین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق، آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی، که پیش از ظهر امروز در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: علما چراغ راه هدایت و کرامت و از نعمت های الهی هستند.

وی درباره جایگاه علما به ویژه در شهر نجف آباد افزود: مردمان این دیار مفتخرند که زحماتشان، رزق حلالشان، تلاش خالصانه، مجاهدت شهیدانشان، جانبازان و ایثارگران و آزادگانش، همه به برکت وجود علمایی است که این شهر تا انتهای تاریخ مدیون آنان است.

حجت الاسلام حسناتی برگزاری این گونه جلسات را برای ذکر و یاد برشمرد و بیان داشت: برگزاری چنین جلساتی توجه به دارایی های یک ملت و تشکر از انسان های والایی است که در تلاش و همت و در اوج سختی و مظلومیت دین و فرهنگ و غربت اسلام، این چنین در راه ترویج دین همت گماشتند و با قلم، قدم، جهاد و اجتهادشان زمینه ساز خدمات گسترده ای در ترویج دین اسلام و نظام مقدس اسلامی بودند.

وی جامعه امروز را تشنه شناخت چنین عالمانی بیان کرد و گفت: این جلسه تقدیر از علم، قلم، فضل، اخلاق، تربیت و هدایت است و تجلیل از مقام انسانی است که انصافاً امروز جامعه تشنه شناخت چنین انسان هایی است و مراکز علمی سخت محتاج شناخت انسان هایی با چنین روح بلند، صبر، تواضع، دین باوری است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در ادامه درباره شخصیت این عالم بزرگوار تصریح کرد: این سرور مکرم، آیت الله امینی، از برگزاری چنین جلسه ای امتناع کردند ولی درست است ایشان نیازمند به چنین جلساتی نیستند، ولی ما نیازمند برگزاری این جلسات هستیم و جامعه ما و نسل جوان ما محتاج این برنامه ها است تا در این جنگ فرهنگی، با شناخت هر چه بیشتر این علما به قشر جوان بتوانیم راهگشای مقابله با جنگ نرم باشیم.

وی در پایان افزود: این آیین تجلیل از علم، اخلاص و همت است که آیت الله امینی با وجود تمام سختی ها و مشقات در این جلسه حضور یافتند که کمال تشکر را از ایشان داریم و هم چنین از حضور آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله دری نجف آباد، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت الله عبداللهی نماینده مجلس خبرنگان و تمام عزیزان حاضر در این جلسه تشکر و قدردانی می کنیم.

در ادامه این جلسه رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز بیان داشت: برگزاری چنین جلساتی در تکریم از بزرگان و علما که در شهرستان نجف آباد به فصل سوم خود رسیده است، باید الگوی دیگر شهرستان های استان نیز قرار گیرد، استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است.

وی در سخنان کوتاه خود در پایان افزود: آیت الله امینی، نه تنها چهره ماندگار شهرستان نجف آباد و استان اصفهان است، بلکه چهره ماندگار جهان اسلام است./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات