۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۱۸۹۳۱
از سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

آغاز پذیرش سطح ۳ حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی

مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از سال تحصیلی جدید پذیرش طلاب خواهر در سطح سه حوزه علمیه استان در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآن صورت می‌گیرد.
زهرا واحدی- مسئول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زهرا واحدی، مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان، از آغاز پذیرش سطح سه حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی از سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

وی افزود: حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد برای سال تحصیلی 97-96 در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآن از تاریخ بیست و پنجم مرداد تا نهم شهریورماه طلبه خواهر می‌پذیرد.

واحدی اضافه کرد: با استعانت از خداوند متعال و عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) و مطالبات مقام معظم رهبری و در راستای نیل به اهداف عالیه و ارتقای کیفیت علمی تخصصی حوزه علمیه خواهران، حوزه علمیه الزهرا (س) بجنورد برای سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش در مقطع سطح سه کرده است.

وی تصریح کرد: پذیرش در مقطع سطح سه با توجه به اهمیت جایگاه علمی و ارتقای وضعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران خراسان شمالی و با هدف تربیت مدرسان، مبلغان، محققان و مدیران شایسته و کارآمد صورت می‌گیرد تا دانش‌آموختگان این مقطع بتوانند افزون بر آمادگی برای کسب علوم اسلامی در مقاطع بالاتر و به‌صورت تخصصی، پاسخگوی مسائل و نیازمندی‌های حوزه‌های علمیه و جامعه باشند.

واحدی اضافه کرد: داوطلبان افزون بر شرایط عمومی، در صورت داشتن شرایط اختصاصی می‌توانند در آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خراسان ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: اتمام سطح دو، داشتن حداقل معدل کل 14، عدم منع قانونی از ادامه تحصیل و تأیید صلاحیت از سوی دفتر بررسی و حراست مرکز مدیریت حوزه خراسان، از شرایط اعلام شده در این مقطع تحصیلی است.

واحدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون کتبی هفدهم تا نوزدهم شهریور بوده و نتایج بیستم شهریور اعلام می‌شود، پذیرفته‌شدگان باید از بیست و یکم تا بیست و پنجم همان ماه نیز در آزمون عملی و مصاحبه حضوری شرکت کنند.

مسؤول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نتیجه نهایی بیست و هفتم شهریورماه و آغاز کلاس‌ها از اول مهرماه است.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مدارس علمیه استان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

گفتنی است، استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه دارد که از این تعداد 10 مدرسه علمیه ویژه برادران طلبه و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه است.

در سال تحصیلی گذشته درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس به تحصیل علوم دینی مشغول بودند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات