۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۱۸۹۷۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

ترویج فرهنگ و معارف قرآنی سبب بلوغ فکری نوجوانان می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف سبب رشد و بلوغ فکری نوجوانان و جوانان می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در آیین اختتامیه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در تابستان امسال برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و آشنایی آنان با احکام و معارف دینی اقدام به برگزاری طرح‌ها و کلاس‌های متنوعی کرد.

وی برگزاری کلاس‌های فرهنگی را برای نوجوانان و جوانان مفید ارزیابی و اظهار کرد: کلاس‌های فرهنگی در قالب احکام، قصه‌های قرآنی، گفتمان دینی، اردوهای زیارتی، ادعیه، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به آثار برگزاری این طرح، گفت: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در کلاس‌های تابستانی سبب رشد و بلوغ فکری در بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد تصریح کرد: در طرح‌های هسته‌های فرهنگی، طرح بوستان معرفت و طرح اوقات فراغت و دیگر برنامه‌های متنوع، قریب به ۶۰۰ نفر کودک و نوجوان شرکت کردند.

وی ادامه داد: این طرح در شهرستان بجنورد از دهم تیرماه با حضور خیل کثیری از کودکان و نوجوانان آغاز شد و در بیست و ششم مرداد به پایان رسید.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به تعداد کلاس‌ها و مراکز اوقات فراغت افزود: کلاس‌های این طرح تابستانی در قالب ۱۲ پایگاه و هشت کاروان دین، نشاط، زندگی در دو گروه دختر و پسر برگزار شد.

وی تصریح کرد: تعداد مربیان در تمامی کلاس‌ها ۱۷ نفر از روحانیان اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی بودند که این روحانیان در کلاس‌ها و کاروان‌های دین، نشاط، زندگی نقش مؤثری را ایفا کردند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به پایان یافتن طرح اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی، با قدردانی از همکاران و روحانیان مستقری که در برنامه اوقات فراغت امسال همکاری کردند، گفت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال از نظر کمیت و کیفیت در سطح خوبی برگزار شد و رشد قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: استفاده از توان بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، آستان قدس رضوی و تلاش همکاران اداره به طرح اوقات فراغت امسال کیفیت خاصی بخشید و امید می‌رود این روند در سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این طرح با حضور تعداد ۲۰۰ نفر مربی و دانش‌آموز برتر در پارک تفریحی باباامان بجنورد با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی برگزار شد که در آن به تعدادی از دانش‌آموزان فعال و نمونه هدایایی اهدا شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات