۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۱۸۹۸۲
استاد طب اسلامی:

طب اسلامی ذخیره الهی برای دوران استیصال بشر است

استاد طب اسلامی گفت: بشر در مقابل انواع بیماری‌ها که منشأ آن همان داروهای شیمیایی است مستأصل شده؛ اما خداوند طب اسلامی را به‌عنوان ذخیره برای چنین روزی نگاه داشته است.
تبریزیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس تبریزیان، استاد طب اسلامی، امروز در دیدار با مسؤولان خراسان شمالی، اظهار کرد: آخرین وابستگی کشورها طب است در حالی که طب اسلامی یک ذخیره الهی است.

وی با بیان اینکه در این عصر بیمار و بیماری زیاد شده است، ادامه داد: اکنون از هر هشت نفر یک نفر مبتلا به سرطان، از هر سه نفر یک نفر مبتلا به فشار خون، از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به دیابت و از هر سه نفر یک نفر مبتلا به بیماری روحی روانی است و امروز کمتر کسی بدون بیماری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان خاطرنشان کرد: این در حالی است که در طب اسلامی درمان سرطان و بیماری ام‌اس، مانند درمان سرماخوردگی بوده و راحت درمان می‌شود.

وی ادامه داد: از این موضوع دو نکته دریافت می‌شود؛ اینکه یک بحران وجود دارد و بشر در مقابل این بیماری‌ها که منشأ آن همان داروهای شیمیایی است مستأصل شده و نکته دیگر این است که خداوند یک طب اسلامی را به‌عنوان ذخیره برای چنین روزی نگاه داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان اضافه کرد: داروهای شیمیایی از معادن بوده و معادن هم از خاک هستند؛ درنتیجه داروهای شیمیایی جز از خاک نیستند در حالی که خوردن خاک در دین اسلام حرام است.

وی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید: دوای تو درون توست و بیماری‌هایت به خاطر گناهان توست، تو گمان می‌بری که موجود کوچکی هستی درصورتی‌که تمام هستی در وجود تو نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تبریزیان تصریح کرد: پیامبر (ص) هم به بهترین طبیب زمان خود فرمود تو طبیب نیستی، طبیب هر نفسی خالق او هست، پیامبر اکرم سه بار فرمود و تأکید کرد که عمل جراحی انجام ندهید. خداوندی که بیماری‌ها را آفریده است، درمان و داروی آن را نیز آفریده است و فرمودند بهترین دارو، حجامت، عسل و سیاه‌دانه است.

وی خاطرنشان کرد: طب اسلامی در مقابل هیچ بیماری ناتوان نیست؛ اما طب شیمیایی ۷۰ درصد بیماری‌ها را درمان نمی‌کند و برای بقیه بیماری‌ها تسکین موقتی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات