۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۰۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهید حججی متعلق به کربلای امروز است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تأثیرگذاری قدرت ایمان در شهادت شهید محسن حججی در تمام دنیا تأثیر گذاشت، گفت:‌ شهید محسن حججی متعلق به کربلای امروز است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوسف، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی و شهدای مدافعان حرم در شهرستان خوسف اظهار داشت:‌ قاتل با خنجر در دست تداعی شمر بن ذی‌الجوشن می‌کرد اما روحیه با ایمان و مطمئن شهید محسن حججی مانند حضرت اسماعیل(ع) بود.

شهید محسن حججی متعلق به کربلای امروز است

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری قدرت ایمان در شهادت شهید محسن حججی در تمام دنیا تأثیر گذاشت، گفت:‌ شهید محسن حججی متعلق به کربلای امروز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کربلا، عاشورا و محرم دو معنی می‌دهند یک معنی آن این است که عاشورا در 10 محرم سال 61 هجری یک نقطه از تاریخ است و کربلا نیز از جهت جغرافیایی نقطه‌ای از خاک عراق در غرب آسیا است و محرم هم یکی از ماه‌های ده‌گانه قمری است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: این معنی همان منظور نیست و کربلا نیز یک نقطه تاریخی و یک نقطه جغرافیایی نیست بلکه معنی دیگر آن این می‌شود که تمام زمین کربلا است و عاشورا تنها مربوط به 10 محرم سال 61 هجری نیست بلکه هر روز عاشورا است و تمام ماه‌ها نیز محرم می‌باشد.

وی با بیان اینکه کربلا، عاشورا و محرم یک جریان است و این موضوع را نه تنها ما بلکه دشمنان نیز می‌دانند، ادامه داد: یک نفر طراح و تحلیل‌گر صهیونیستی که بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان است می‌گوید طراحی و تسلط بر مسلمانان یک پروژه بلندمدت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از گذشته‌های دور که پای استعمار باز شد و به این نتیجه رسیدند که مسلمانان روی زمین‌های ثروتمند، معادن و ذخایر و موج‌های نفت و گاز جهان هستند از این رو باید این ثروت‌ها را از مسلمانان گرفت.

پروژه طراحی و نقشه‌های دشمن با لبخند و مذاکره حل نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: طراحی و نقشه‌های دشمن یک پروژه است و این پروژه نیز با لبخند و مذاکره حل نمی‌شود و می‌خواهند طراحی و کارشناسی شده بر جهان عموم و جهان اسلام مسلط شوند و ثروت‌های عظیم را در دست بگیرند و مردم را برده خود کنند.

وی افزود: تحلیل‌گر صهیونیستی می‌گوید تسلط ما بر مسلمانان زمینه مساعدی دارد اما تسلط بر شیعیان از جامعه مسلمانان کار مشکلی است، شیعه مانند یک مرغ بلند پرواز است که با یک بال سرخ و با یک بال سبز از تیررس ما بالاتر است، بال سرخ شیعه همان جریان کربلا، عاشورا، محرم و شهادت‌طلبی است و مقاومت و ایستادگی که مانع کار ما می‌شود و مشکل ما برای تسلط بر مسلمانان متوجه شیعیان است زیرا شیعه تداوم‌دهنده جریان کربلا و عاشورا می‌باشد، بال سبز نیز همان انتظار و اجرای عدالت است یعنی مسأله کربلا که به ظهور حضرت مهدی(عج) گره زده می‌شود و در سخت‌ترین شرایط آن انتظار که بال سبز تشیع است این جامعه را حفظ می‌کند و این موضوع در تشکیلات امروز سپری دارد که آن سپر نیز ولایت فقیه مشروط است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن سعی دارد ابتدا این سپر را نشانه بگیرد تا در مرحله بعد با جریان کربلا و انتظار درگیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: یک هزار و 400 سال می‌گذرد و واقعه عاشورا تنها مربوط به سال 61 هجری نیست بلکه مربوط به امروز هم است، کربلا، عاشورا و محرم به صورت پرچم درآمده است و این موضوع به معنای مقاومت در مقابل ظلم است.

وی تصریح کرد: امروز بعد از یک هزار و 400 سال اربعین حسینی به صورت بین‌المللی شکل خاصی گرفته است که تمام مجموعه عدالت‌خواهان زیر این پرچم جمع شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمام پیامبران الهی برای اجرای عدالت مبعوث شده‌اند و هدف آن‌ها اجرای عدالت بوده است، امروز بسیاری از افراد مسلمان نیستند اما انگیزه عدالت‌طلبی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: پرچم عاشورا، محرم، کربلا و عدالت‌خواهی در سطح بین‌المللی و در مقابل کشورهای غرب و آمریکا و در روز اربعین حسینی برافراشته می‌شود و جمعیت عظیمی در زیر این پرچم حرکت می‌کنند، آن‌هایی که زیر این پرچم هستند تنها شیعه نیستند بلکه از تمام مذاهب دنیا وجود دارند که انگیزه عدالت‌خواهی دارند.

وی افزود: بعد از یک هزار و 400 سال که بحث ظلم و عدل و عدالت‌طلبی می‌شود این پرچم کربلا، محرم و عاشورا است که گسترده می‌شود و از تمام دنیا می‌آیند و در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شیخ زکزاکی عالم بزرگ نیجریه که 15 میلیون نفر را شیعه کرد و 6 نفر از پسران وی شهید شدند این حرکت عظیم را همراهی می‌کند و در روز اربعین حسینی با راهپیمایی بزرگ عدالت‌خواهی در مقابل ظلم و غرب ایستادگی می‌کند و هزینه‌هایی می‌دهد، شیخ زکزاکی زندانی می‌شود و پیام وی نیز در زندان با همان حالت بیماری، پیام امام حسین(ع) و عدالت‌خواهی است.

آن‌هایی که دم از شادی می‌زنند دروغ می‌گویند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: امروز افرادی که به دنبال زندگی و رفاه و آسایش هستند به مردم می‌گویند شاد باشید، این افراد دروغ می‌گویند آن‌ها می‌خواهند خودشان در شادی و رفاه باشند مردم را بهانه قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه شادی مردم در رقص و لهو و لعب نیست، گفت:‌ خانواده‌ای که فرزندان بیکار دارد، خانواده‌ای که نان شب برای خوردن ندارد، خانواده‌ای که با یارانه زندگی می‌کند، فردی که کارگاه و کارخانه‌اش تعطیل شده است چطور می‌توانند خوشحال باشند؟آیا خوشحالی در رقص است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه افرادی که سخن از شاد بودن می‌زنند گره‌های مردم را باز کنند تا مردم شاد شوند، افزود: افرادی که مدعی هستند آیا می‌دانند برادران مسلمان در یمن چطوری زندگی می‌کنند، آیا می‌دانند در کشور کودکان و زنان و مردان کشته می‌شوند، آیا می‌دانند دشمن در این کشور بیماری وبا را توسعه می‌دهد، آیا می‌دانند در کشورهای بحرین، سوریه، عراق، میانمار و افغانستان چه می‌گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه استکبار جهانی در هر جا که ورود کرده است بر سر مردم آنجا بمب می‌ریزند، بیان کرد: آن‌هایی که امروز می‌گویند تو شاد باش و برقص آیا می‌دانند بر مردم مظلوم فلسطین چه می‌گذرد، آیا می‌دانند قدس در چه شرایطی قرار دارد، آیا می‌دانند دشمن به مسجدالاقصی پایگاه معراج نبوی ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند این جنگ‌ها چه موقع تمام می‌شود، افزود: تا وقتی که ویروس‌های بداخلاقی، بی ایمانی و ظلم وستم وجود داشته باشد این جنگ‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:‌ باید با مقاومت و ایستادگی دشمنان را وادار به عقب‌نشینی کنیم، در گذشته دشمن جلوی درب خانه‌های ما بود اما امروز آن‌ها در دور شده‌اند و در حال حاضر در مرزهای سوریه، عراق و لبنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز در جهان و منطقه امنیت مثال‌زدنی دارد، آن کشورهایی که با دشمن سازش کردند امروز در ناامنی قرار دارند اما ایران با دشمن سازش نکرد و در چالش ایستادگی کرد و نتیجه آن نیز امنیت پایدار در جامعه است.

اطاعت‌پذیر بودن نیروهای نظامی و انتظامی سبب امنیت مثال‌زدنی در جهان شده است

وی گفت: نیروهای نظامی و انتظامی اطاعت‌پذیر هستند و پیروی از فرمانده کل قوا را اجرایی می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود ما در جهان امنیت مثال‌زدنی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی امنیت نداریم، افزود: هر سال مقام معظم رهبری موضوع اقتصادمقاومتی را تکرار می‌کنند و اجرایی نشدن اقتصادمقاومتی به این دلیل است که تبعیت وجود ندارد لذا نتیجه‌ای هم ندارد.

در مسائل سیاسی و اقتصادی کشور تبعیت وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در مسائل اقتصادی به بهانه‌های مختلف از نظر لفظ شعار می‌دهند اما در عمل حرفی برای گفتن ندارند و آن تبعیت لازم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین در مسائل سیاسی تبعیت وجود ندارد زیرا اگر تبعیت می‌بود ما به دشمن فرصت طمع نمی‌دادیم اما با مطرح کردن سیاست سازش به دشمن اجازه می‌دهند که طمع کند و سپس دشمن نیز دستاوردهای هسته‌های ما را بهانه قرار می‌دهد و می‌گوید موشک‌های خود را جمع کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز به طرح حساب شده‌ای است که فرزندان این ملت را از انواع آلودگی‌های بیگانه حفظ کند، گفت:‌ امربه معروف و نهی از منکر تبدیل به قانون شد و 6 ماه از قانون شدن امربه معروف و نهی از منکر می‌گذرد هنوز آیین‌نامه اجرایی نمی‌‌شود اما از طرفی نیز سند 2030 غرب به مجلس و  شورای عالی انقلاب نرفت و اجرایی شد و این سبب می‌شود دشمن طمع کند./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات