۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۱۹۰۴۱
آیت الله علم الهدی:

شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی جوان نسل سوم انقلاب را به نمایش گذاشت

امام جمعه مشهد گفت: مستکبران که با تهاجم فرهنگی سعی کردند هویت جوانان ما را بگیرند و او را به انواع مفاسد آلوده کنند، در شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی این نسل را مشاهده کردند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز دحوالأرض، این روز را یکی از روزهای زیارتی امام هشتم(ع) معرفی و اظهار کرد: امروز به عبارتی مقارن با حرکت امام رضا(ع) از مدینه به سوی مرو است که امام(ع) خطاب به خانواده خود فرمودند «این سفر، سفر شهادت من است.»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین فلسفه این اقدام امام هشتم(ع) خاطرنشان کرد: در شرایطی که مأمون عباسی در مقام قطع شجره امامت و ادغام آن در خلافت و نابودسازی و براندازی ولایت برآمده بود، امام هشتم با اعلام خبر شهادت شان به اهل بیت، شگرد شیطانی مأمون در تلاش برای اعلام همبستگی با امام رضا(ع) را خنثی کردند.

وی افزود: شهادت امام رضا دردناک ترین شهادت ها بود چرا که کربلا با وجود تمام مصائب نصف روز به طول انجامید اما شهادت امام هشتم(ع) در واقع یک سال و نیم طول کشید و در این مدت هر روز اهل بیت ایشان احتمال می دادند که آن روز، روز شهادت امام(ع) باشد و در نتیجه تمام لحظات آن ها در این مدت عجین با مظلومیت و غربت امام هشتم(ع) بود.

مشهد مقدس کانون اسلام ناب محمدی در جهان است

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به تأکید پیامبر اکرم(ص) و سایر معصومان(ع) بر زیارت امام رضا(ع)، در تبیین علت این دعوت، اظهار کرد: گویا پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) پیش بینی می کردند که زمانی برای امت اسلامی پیش می آید که کانون اسلام و توحید، یعنی حرمین شریفین، در سیطره مزدوران استکبار جهانی قرار خواهد گرفت و اسلام در آن جا محدود و محبوس می شود و از طرف دیگر قبله اول مسلمانان نیز در تصرف ناپاک ترین حکومت های یعنی اسراییل غاصب واقع خواهد شد.

لزوم حفظ حرمت مشهد مقدس، به عنوان شهر امام هشتم

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: حضرات معصومان(ع) پیش بینی می کردند که تنها جایی که در اختیار دلدادگان مقام ولایت و جان بر کفان دین قرار دارد و می تواند قبه الاسلام روی کره زمین قرار گیرد، این سرزمین است که در دل یک انقلاب، نماد حکومت اسلامی و ولایی را به عنوان بالاترین دکترین سیاسی در کره زمین به دنیا نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: عزیزان مسؤول در این نظام باید بدانند که در حال حراست از خانه امام رضا(ع) هستند و باید به گونه ای انجام وظیفه کنند که شایسته عظمت و قداست امام هشتم(ع) قابل تطبیق باشد. این کشور متعلق به امام هشتم(ع) است و قدرت اهلبیت پیامبر(ص) از این نقطه به جهان اسلام تسری پیدا می کند. مشهد مقدس امروز قبه الاسلام است و حرمت آن باید محفوظ باشد.

مدافعان حرم نیروهای اعزامی امام هشتم برای دفاع از اسلام هستند

آیت الله علم الهدی با اشاره به اعتراف رییس رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست داعش از جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: دو روز پیش رییس دولت صهیونیستی گفت «در این منطقه هرجا داعش رفت، ایران وارد شد.» این سخن دشمن ماست و ما باید توجه داشته باشیم که نیروهای مدافع حرم، نیروهای اعزامی امام رضا(ع) به جبهه اسلام هستند و اینگونه نیست که ساحل دریای مدیترانه نقطه ای خارج از مرزهای ما قلمداد شود؛ بلکه نیرویی که در آن جا مجاهدت می کند، نیروی اعزامی امام رضا(ع) برای دفاع از اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به جریان شهادت شهید محسن حججی، اظهار کرد: شهید بزرگوار و با شهامت، محسن حججی در مناجات نامه خود با امام رضا(ع) به گونه ای سخن می گوید که خود را نیروی امام رضا(ع) معرفی می کند و سپس در جبهه نبرد آنچنان می درخشد که به عنوان یک نقطه شفاف اسلام در مبارزه با کفر جهانی شناخته می شود.

وی افزود: شهادت همه شهدا، به ویژه شهدای مدافع حرم برکات زیادی برای اسلام و انقلاب داشته است اما شهادت این شهید دو امتیاز نسبت به سایر شهادت ها داشت؛ اولا این که وقتی دشمن در چشمان نافذ و رشادت قهرمانانه ای نشهید در لبه قتلگاه نگاه کرد، آن نگاه نافذ به آمریکا پیام داد که «ایران پر از حججی است.»

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امتیاز دوم شهادت شهید حججی این بود که به اعتراف رسانه های بین المللی، کشور ما را به یک اتحاد درباره ضرورت حضور ایران در سوریه رساند. یعنی حتی کسانی که به حضور ایران در سوریه منتقد بودند نیز به ضرورت این مسأله پی بردند و امروز همه درباره این مسأله متحد هستند.

شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی جوان نسل سوم انقلاب را به نمایش گذاشت

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهید محسن حججی متولد سال 70 است؛ یعنی نه امام خمینی(ره) را دیده و نه فداکاری رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را درک کرده، بلکه جزو نسل سوم انقلاب بوده است. با این وجود آیا آمریکا می تواند در برابر چنین جوانانی دم از گزینه های روی میز خود بزند؟ امثال شهید حججی گزینه های روی میز ما هستند.

وی در پایان تصریح کرد: مستکبران ناپاک که با تهاجم فرهنگی سعی کردند هویت جوان ما را از او بگیرند و او را به انواع مفاسد اخلاقی و منکرات آلوده کنند و سفره دین را با بد حجابی و فحشا از زیر پای جوانان بکشند، در جریان شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی این نسل را مشاهده کردند./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
سلام بر شهدای عزیز
0
0