۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۱۹۰۸۲
امام جمعه بندرعباس:

شهید حججی مصداق بارز جهاد و مقاومت در مسیر حق است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: شهید حججی مصداق بارز جهاد و مقاومت در مسیر الی الله بود و شهادت نیز الگویی از احیای فرهنگ جهاد و مقاومت است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی که به دست تروریست‌های کوردل داعشی در سوریه سر بریده شد، گفت: این شهید والامقام مصداق بارز الگوی جهاد و مقاومت در مسیر الی الله و شهادت نیز الگویی از احیای فرهنگ جهاد و مقاومت است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروردگار متعال پاداش بزرگی برای حرکت در مسیر حق قرار داده است افزود: اهل بیت(ع) در مسیر احیای امر الهی از تمام موجودیت خود برای دین خدا بهره برده‌اند و به تاریخ آموخته است که اهل بیت(ع) در احیای امر الهی از هیچ تلاش و هزینه‌ای فروگذار نفرموده‌اند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه از خود گذشتگی اساس صیانت از دین مبین اسلام است تصریح کرد: ایثار و مقاومت میراث دوباره احیای شده از سوی شهید حججی است که از اساس انقلاب و نظام اسلامی صیانت می‌کند، حقیقتی که از سوی شهدای دفاع حق علیه باطل برای انقلاب اسلامی ایران به یادگار مانده است.

آیت الله نعیم آبادی ابراز داشت: شهید حججی با شجاعت خود نشان داد که راه امام حسین (ع) با قوت و قدرت ادامه دارد و مرگ پایان راه انسان نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود آزادگان در مردادماه سال 1369 به کشورمان، آنان را سند افتخار ایران اسلامی دانست و افزود: ورود آزادگان پس از سال ها اسارت به کشور، شور و نشاط خاصی بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تجلیل از مجاهدت و صبر آزادگان در زندان‌های رژیم بعثی عراق، عنوان کرد: سختی‌های فراوانی در دوران اسارت بر آزادگان ما وارد می‌شد تا بتوانند صبر و همبستگی آنان را بشکنند اما الحق و الانصاف آزادگان ما با اتکای به خداوند و با زنده نگاهداشتن نور امید در وجود خودشان توانستند بر آن روزهای سخت غلبه کرده و با افتخار به آغوش کشور بازگردند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: آزادگان یادگاران جنگ، سند انقلاب و مهمترین ذخایر تاریخ هستند که خاطراتشان اثباتی بر خباثت ظالمین دنیا است.

وی با اشاره به سختی های متحمل شده این عزیزان در دوران اسارت افزود: باید قدر این عزت را دانست و چهره زشت دشمنان را به یاری آزادگان با غیرت به تصویر کشید.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سیره حضرت امام جواد(ع) نیز پرداخت و بخش‌هایی از زندگی آن امام همام در گذشت، صبر، بردباری و تلاش برای احیای سیره رسول خدا را به عنوان الگوهایی برای مسلمانان برشمرد.

آیت الله نعیم آبادی همچنین گفت: برخی از سخنان هفته گذشته من درباره انتخاب شهردار و مؤلفه‌هایی که در این زمینه برشمردم، برداشت دیگری داشته‌اند اما من حرف خود را می‌زنم و می‌گویم که شوراها در سراسر استان و از جمله در بندرعباس تلاش کنند تا انتخابی خدایی انجام دهند و منافع مردم را در نظر بگیرند./851/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات