۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۰۸۵
امام جمعه موقت اهواز:

مساجد پایگاه های سیاسی و اجتماعی کشور هستند

امام جمعه موقت اهواز گفت: مساجد از ارکان مهم جامعه محسوب می شوند و پایگاه های سیاسی و اجتماعی کشور و جامعه به حساب می آیند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز مساجد، اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم اجتماعی و سیاسی کشور و جامعه به حساب می‌آیند و مسؤولان مربوطه باید از لحاظ مالی حامی این پایگاه‌های مهم کشور باشند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، بیان داشت: ازدواج از راهکارهای کاهش هنجارها و فساد اجتماعی است و باید مسؤولان به امر ازدواج جوانان اهمیت داده و آنرا تسهیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه تا این لحظه سعودی ها در حج به تعهدات خود پایبند بوده اند، خاطرنشان کرد: مقامات سعودی تا این لحظه در رابطه با حجاج ایرانی به تعهدات خود پایبند بوده‌اند و امیدواریم که این پایبندی تا بازگشت حجاج ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر  به بندر بارسلون در اسپانیا، تصریح کرد: گروهک‌های تکفیری و تروریستی از سوی آمریکا و آل‌سعود ایجاد شده‌اند و امروز نیز مشاهده می کنیم که بلای جان آنان شده است.

خطیب جمعه اهواز درباره انتخاب وزرای پیشنهادی و لزوم توجه برخی از وزرا به خوزستان، ابراز داشت: همه وزیران به ویژه وزرای کشاورزی، صنعت، نیرو و نفت باید نسبت به استان خوزستان و مشکلات آن متعهد و پایبند باشند و ما مردم خوزستان از وزیر پیشنهادی نیرو خواستار هستیم که در صورت کسب رای اعتماد، پیگیری در رابطه با سیاست انتقال آب نداشته باشد و لازم است که ۱۸ نماینده خوزستان با این وزیر نشستی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر نامناسب بودن زندگی معیشتی مردم در خوزستان، بیان داشت: آمار بیکاری استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها فوق العاده بالا است که موجب سختی معیشت مردم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به شرب آب ناسالم در خوزستان، تصریح کرد: متاسفانه مشاهده می کنیم که آب بسیاری از شهرهای استان خوزستان غیر قابل شرب است که در این زمینه می طلبد مسؤولان ذیربط توجه زیادی به این مقوله مهم سلامتی مردم این استان، کنند.

وی در پایان افزود: آب در تمام خانه‌های مردم خوزستان با دستگاه تصفیه، قابل خوردن می‌شود و این مسائل و مشکلات مردم باید از سوی مسؤولان استانی به وزیر نیرو انتقال داده شود.

بر اساس این گزارش لازم به ذکر است، به مناسبت سالروز بازگشت آزاداگان دلاور به میهن، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، آقای بهزادی، آزاده سرافراز جنگ تحمیلی بود./9453/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات