۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۱۹۰۸۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حفظ ارزش ها و اصالت نظام اسلامی مهمترین رسالت دولت ها است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حفظ ارزشها و اصالت نظام اسلامی را مهمترین رسالت دولتها برشمرد و گفت: دولت باید با ابتکار و خلاقیت در کار به فکر رفع مشکلات مردم باشد تا جاودانه شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مبارزه با مشرکان و کفار از اصول غیرقابل تغییر اسلام است، حضرت ابراهیم را بهترین الگو در این زمینه معرفی کرد و گفت: حضرت ابراهیم با شکستن بتها نشان داد که هر آنچه غیر از خدا، پوچ و بی اساس است؛ مسلمانان نیز باید با الگوگیری از حضرت ابراهیم در مقابل دنیای استکبار بایستند و بر ایمان خود پافشاری کنند.

وی اسلام را دین محبت و مهربانی معرفی کرد و افزود: دوستی و تعامل با دشمنانی که به فکر براندازی نظام اسلامی هستند معنایی ندارد؛ خداوند متعال نیز در قرآن به صراحت بر این مسأله تأکید دارد که تعامل با دشمن جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید از داستانهای قرآنی درس بگیریم و تنها به بازگو کردن آنها اکتفا نکنیم، خاطرنشان کرد: شنیدن داستانهای قرآنی باید بر ایمان انسان مؤمن بیافزاید و راه رستگاری را بر او نشان دهد و در نهایت به رشد و پویایی او بینجامد؛ الگوگیری از داستانهای قرآنی در شرایط کنونی جامعه لازم و ضروری است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به کودتای 28 مرداد ماه اظهار کرد: این روز از خاطره مردم ایران پاک نخواهد شد و نشان دهنده یکی از مجموعه جنایتهای آمریکا در ایران و جهان است.

وی با بیان اینکه بازگشت محمدرضا شاه به حکومت محصول کودتای 28 مردادی است که از سوی آمریکا رقم خورد، تصریح کرد: این اقدام ننگین آمریکا فراموش شدنی نیست چراکه سبب شد 35 سال دیگر چنگال خونینشان در کشور حفظ شود.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به جنایتهای امروز آمریکا در سراسر عالم خاطرنشان کرد: اگر چتر حمایت آمریکا نبود تروریستهایی مانند داعش جنایتهای فجیعی همچون سر بریدن و شهادت شهید حججی را انجام نمی ‌دادند، انسان وقتی به چهره معصومانه این شهید بزرگوار نگاه می ‌کند، می ‌بیند که لبخند او به دلیل ایمان و تقوی بالایی است که در وجودش نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمریکا دستکش مخملی دست می ‌کند و چهره مقابله با تروریسم به خود می ‌گیرد، بیان کرد: آمریکا به عنوان جنگ با تروریسم وارد منطقه می‌ شود اما در عمل از آنها حمایت می ‌کند هر چند به فضل الهی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه بریدن سر شهید محسن حججی سبب خواهد شد صدها و میلیون ها حججی دیگر در این راه قرار گیرند، گفت: ان شاءالله به فضل الهی طولی نخواهد ‌کشد که ظلم و ستم نابود و عدالت حاکم می ‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به 30 مرداد سال 1968 و به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیستها تصریح کرد: حافظه تاریخ نه تنها این جنایت را فراموش نکرده بلکه یک روز را نیز به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری کرده است تا همیشه توجه جهان بشری و اسلام به مسجد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام مسجدالاقصی را نماد دین و قرآن دانست و بیان کرد: مسلمانان نمی ‌توانند نسبت به این مسجد بی ‌تفاوت باشند؛ صهیونیستها بسیار تلاش می ‌کنند که دست مسلمانان را از آن کوتاه کنند اما موفق نشده و نخواهند شد.

وی با بیان اینکه مسجد خانه هدایت و انسان سازی است، خاطرنشان کرد: خانه خدا باید پر رونق و دست ستمگران از آن کوتاه باشد.

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی در راستای آبادانی مساجد صورت گرفته اما با مسجد تراز اسلامی هنوز فاصله داریم، ادامه داد: حضور همه جانبه مردم و دغدغه مند بودن آنها نسبت به مسجد و امور فرهنگی آن، به یقین آبادانی مساجد را به همراه خواهد داشت و توطئه ‌های دشمنان را خنثی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به 31 مردادماه روز صنعت دفاعی کشور نیز گفت: کشوری که از صنایع دفاعی غفلت کند طعمه بیگانگان می ‌شود؛ به یقین اگر قدرت دفاعی کشور نبود، تاکنون بارها کشورهای بیگانه به ایران اسلامی حمله ور شده بودند، قدر قدرت دفاعی خود را بدانیم و نگذاریم ذره ای این قدرت تضعیف شود.

وی همچنین با اشاره به اول دی الحجه و روز ازدواج، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را برترین الگوی همه ازدواج‌ ها معرفی کرد و افزود: به یقین اگر شکل گیری خانواده با نگاه علوی و فاطمی همراه باشد، بدون تردید سلامت خانواده تضمین می ‌شود؛ بهانه گیری و وسواس بی ‌مورد نباید در ازدواج مطرح شود.

خطیب جمعه شهرکرد ازدواج را یکی از ضرورتهای جامعه امروز دانست و گفت: دشمن تلاش می ‌کند بنیان خانواده را از هم بپاشد اما وظیفه دولت در اینجا تسهیل کردن ازدواج برای جوانان است؛ مسأله شغل نباید مانع شکل گیری خانواده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اول شهریورماه و روز پزشک بیان کرد: باید دولت برنامه ‌ریزی لازم برای نظارت بر نظام سلامت که رکن مهم جامعه است را در دستور کار قرار دهد چراکه لازمه روح پاک با داشتن جسم سالم محقق می شود.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت نیز، حفظ ارزشها و اصالت نظام اسلامی را مهمترین رسالت دولتها برشمرد و تصریح کرد: دولت باید با ابتکار و خلاقیت در کار به فکر رفع مشکلات مردم باشد؛ اگر دولتی در این راستا قدم برداشت به یقین جاودانه خواهد شد و مردم نیز برای همیشه از آن حمایت خواهند کرد./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات