۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۱۹۰۹۵
امام جمعه پردیسان:

جنگ‌آوران امروز جهان، غاصبان زمین هستند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که جنگ‌آوران امروز جهان، غاصبان زمین هستند، گفت: ائمه اطهار(ع) وارثان زمین هستند و زمین هنوز به طور کامل در اختیار خلیفه خدا قرار نگرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به فرا رسیدن روز دحوالارض اظهار داشت: دحوالارض روز با ارزشی است که در آن هر عبادت برابر با صد سال ارزش دارد.

وی با بیان این که دحو‌الارض روز تولد زمین است، ابراز داشت: هر تولدی مرگی دارد، زمین هنگام تولد خود از زیر خانه خدا گسترش و تشکیل یافته است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد: خداوند متعال برای زمینی که امروز مرکز سکونت بشر قرار گرفته است خلیفه‌ای قرار داده و فرموده است «ِإِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً»؛ اما متأسفانه به طور کامل و شایسته‌ای در اختیار امام رضا(ع) و امام جواد(ع) قرار نگرفت تا روزی که حضرت مهدی(ع) خود ظهور کرده و بگوید این زمین در اختیار شجره ملعونه و خبیثه قرار گرفته و به شکل صحیحی مدیریت نشده است.

اصل آمریکا متعلق به سرخ‌پوستان است اما مهاجران آن را متعلق به خود می‌دانند

وی اظهار داشت: انسان‌های نالایق، سفاک و هتاک بر این زمین حکومت کرده و تا به امروز خون شایستگان را به استضعاف کشیده‌اند و انبیاء و امامان را کشته، زندانی، تبعید و مسموم کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که اصل آمریکا متعلق به سرخ‌پوستان است اما انسان‌هایی که بعد‌ها مهاجرت کرده‌اند آن را متعلق به خود می‌دانند، افزود: امروزه در دوران ریاست جمهوری ترامپ، مجدداً نژاد پرستان در آمریکا بروز پیدا کرده‌ و رییس جمهور آمریکا نیز از آنان حمایت می‌کند.

وی ابراز داشت: خداوند زمین را در اختیار بشر قرار داده است تا در آن زندگی کرده و تکامل یابد اما زمین هیچ‌گاه از کشتار و جنگ خالی نبوده است.

امام جمعه پردیسان گفت: انسان‌ها جهان را به نابودی می‌کشانند، آنها گروه‌های مختلفی برای خود تشکیل می‌دهند و با تولید اسلحه‌های متعددی یکدیگر را تهدید و به خاک و خون می‌کشند.

وی با بیان این که جنگ‌آوران امروز جهان غاصبان زمین هستند، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) وارثان زمین هستند و زمین هنوز به طور کامل در اختیار خلیفه خدا قرار نگرفته است؛ امیدواریم به زودی خاتم‌الاوصیاء با ظهور خود در کعبه، وراثت تمام زمین را برای صالحان اعلام رسمی ‌کند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: روز که حضرت ولی عصر(ع) ظهور کند، زمین مطابق خواست خداوند متعال مدیریت می‌شود.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز کننده و مهیاگر حکومت جهانی امام زمان(ع) خواهد بود، گفت: با ظهور حضرت ولی عصر(ع) به فضل خداوند متعال امنیت، سلامت، مدنیت، معنویت و عقلانیت سرتاسر زمین را فرامی‌گیرد و عناصری متقی مردم سالاری دینی را اقامه خواهند کرد.

وی با اشاره به مقام والای پدر، روایتی از امام جواد(ع) نقل کرد و ابراز داشت: جوانی نامه‌ای به امام جواد(ع) می‌نوسید و در آن نامه از پدرش گلایه می‌کند که ناصبی است و عقیده‌ای فاسد دارد و از امام(ع) کیفیت برخورد با پدرش را جویا می‌شود!

امام جمعه پردیسان ادامه داد: حضرت در پاسخ می‌فرماید؛ در چنین مواردی جایی برای امر به معروف نیست از این رو مدارا با وضعت پدر بهتر از افشاگری وضعیت اسفناک آن در کوی و برزن است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطر‌نشان کرد: بهتر است در مواجهه با مشکلات اعضای خانواده صبور باشیم و به سرعت عکس‌العمل نشان ندهیم، آن جوان که به فرمایش امام جواد(ع) مبنی بر مدارا با پدر عمل کرده بود، نتیجه تبعیت خود از امامش را که تغییر عقیده پدر بود، مشاهده کرد./878/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات