۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۰۹۸
امام جمعه زاهدان:

نمایندگان مجلس به دور از اهرم‌های فشار و با رعایت مصلحت نظام به وزرا رأی دهند

آیت الله سلیمانی گفت: اگر اهرم فشاری در پا تا سر رییس جمهور بود نمایندگان تحت تأثیر این اهرم قرار نگیرند و‌ چشم به مصلحت و خیر نظام بدوزند و در دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با چشم باز اقدام کنند.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن اشاره به ماده 143 قانون اساسی با بیان اینکه رییس جمهور موظف است بعد از مسأله تنفیذ حکم و مراسم تحلیف وزرای پیشنهادی کابینه خود را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند گفت: امروز مجلس شورای اسلامی در یک آزمون بسیار بزرگ قرار دارد که باید با انتخاب اصلح کسانی که می‌خواهند متصدی بالاترین مقام وزارتخانه های نظام باشند، قدرت و مردانگی خود را به نمایش گذارند.

وی با بیان اینکه توافق مجلس بعد از معرفی وزرای پیشنهادی رییس جمهور در واگذاری سرنوشت وزارتخانه‌ها تعیین کننده است خطاب به نمایندگان نکاتی را در قالب تذکر یادآور شد: انتظار ملی این است که بین قوای اسلامی تعامل مثبت برقرار باشد؛ چراکه مردم تقابل را نمی‌پذیرند و این تعامل و همکاری یکی از عوامل مؤثر در کارآمدی نظام اسلامی ما خواهد بود اما تعامل مثبت بین قوا به این معنا نیست که مجلس از انجام وظایف خود چشم پوشی کند.

خطیب جمعه زاهدان اضافه کرد: ریاست محترم جمهور در سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی فرمودند که در تکمیل اعضای کابینه  فشاری برروی من نبود اما چند قدم جلوتر در نطق گفتند که سه وزیر زن در نظر گرفته بودم که بر اثر فشارها امکان معرفی آنان محقق نشد از این رو این تناقض آشکار در گفتار ایشان باید نمایندگان را حساس کند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی ما مبتنی بر شایسته سالاری است؛ بنابراین مجلس در دادن رأی اعتماد باید خیلی مواظب باشد که آیا صلاحیت لازم برای یافتن این مسؤولیت در فرد معین وجود دارد یا خیر؟

آیت الله سلیمانی در ادامه افزود: بی‌دقتی در این امر خسارات جبران ناپذیری را برای کشور به همراه خواهد داشت که در دوره قبل هم رهبر‌ معظم انقلاب فرمودند 37 درصد مشکلات کشور مربوط به تحریم، فشار اقتصادی و ناجوانمردی دولت‌های استکباری نسبت به ایران اسلامی است و 67 درصد مشکلات ما را ضعف مدیران تشکیل داده چرا که مجلس در این زمینه با نادانی عمل کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کابینه معرفی شده فاصله چندانی با کابینه گذشته ندارد خاطرنشان کرد: کار مجلس شورای اسلامی در این باره اشتباه است؛ چرا که باید بداند کابینه قبل در زمینه بیکاری، اشتغال، مسکن جوانان و مواجه با فساد اداری و مالی چقدر موفق بوده است.

نماینده‌ ولی فقیه در سیستان و ‌بلوچستان مردم را ولی نعمت نظام و نمایندگان را خادمان ملت معرفی کرد و‌ گفت: رییس جمهور در تبیین نقض برجام، زیر بار اهل فساد بوده و نتوانسته در این زمینه شایستگی های لازم را رعایت کند؛ بنابراین از مجلس و‌ نمایندگان انتظار می‌رود که اگر اهرم فسادی در پا تا سر رییس جمهور بود آن‌ها تحت تأثیر این اهرم قرار نگیرند و‌ چشم به مصلحت و خیر نظام بدوزند و در دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با چشم باز اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هفته دولت به مناسبت شهادت دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت یادآور شد: این دو نام نیکو یادآور مسائل فراموش شده‌ بسیاری است که با تلاش و پایداری، تحمل سختی‌ها، ساده زیستی، مسؤولیت پذری در لحظات بحرانی، دوری از تجمل‌گرایی، عمل به جای حرف زدن و در نهایت خدمت رسانی به ولی نعمت‌های جامعه یعنی مردم وفادار و‌ شریف به جا مانده است.

خطیب جمعه زاهدان خدمت رسانی به مردم را جزء دستمایه‌ های افتخارآمیز شهدا خاصه این دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر معرفی کرد و گفت: هفته دولت همراه با یاد و خاطره وجود مظلومانه این دو شهید نیست بلکه تجلیل از یک تفکر انقلابی و یک تعهد واقعی نسبت به نظام اسلامی است.

وی با اشاره به نصب حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تک تک اعضای این مجمع از یادگارهای امام راحل هستند و این انتخاب زیبا را به رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه زاهدان همچنین به شهادت پاسدار محسن حججی اشاره کرد و‌ گفت: محسن حججی در نهایت قاطعیت به شهادت رسید و درواقع دو چهره فاخر که از یک طرف نماد مظلومیت و از سویی دیگر نماد شهامت بود در دیدگاه جهانیان به نمایش گذاشت.

وی در پایان با بیان اینکه مدافعان حرم حلقه اتصال 8 سال دفاع مقدس هستند تصریح کرد: شهید محسن حججی نمونه بارز جوان انقلابی و ولایتمدار در جامعه است که با شهادت خود نشان داد جوانان ایرانی هرگز نمی‌گذارند ولایت تنها بماند./831/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات