۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۵۱۹۱۲۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

علوم اخلاقی و معرفتی مهم ترین نیاز جامعه است

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی بر مبنای علوم و معارف اسلامی است، گفت: در نشست های این طرح علوم اخلاقی، دینی و معرفتی بازگو می شود که مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه جمعه، 27 مردادماه، در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که با حضور پرشور مردم و مسؤولان این استان به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه بیست و چهارمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی از 5 مردادماه آغاز و پس از 22 روز به کار خود پایان داد، افزود: در این دوره از طرح تقویت، ضرورتهای انسان، دین و خانواده از منظر اسلام از سوی کارشناسان دینی تبیین و تشریح شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشستهایی برای آن است که راه را گم نکنیم، اظهار کرد: جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی بر مبنای علوم و معارف اسلامی است؛ در نشستهای این طرح علوم اخلاقی، دینی و معرفتی بازگو می شود که مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد، کار اصلی انبیاء الهی را تبلیغ دین، قرآن و وحی بیان کرد و ادامه داد: نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی نیز بر مبنای موعظه شکل می گیرد تا علوم دینی نشر داده و معارف اسلام فراگیر شود و این در راستای همان کار انبیاء الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه رشد اسلام مدیون همین گفت و گو و نشستهای دینی است، اظهار کرد: به یقین پویایی اسلام با ابلاغ رسالتهای الهی محقق می شود و برگزاری نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی در این راستا است.

وی تبلیغ دین را وظیفه ای همگانی بیان کرد و گفت: رساندن پیام خداوند متعال به جامعه مرد و زن، مکان و زمان نمی شناسد، همه نسبت به نشر معارف دین مسؤول هستیم و فردای قیامت نسبت به این رسالت بازخواست خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حضور در نشستهای دینی را از مهمترین ضرورتهای امروز جامعه بیان و خاطرنشان کرد: به یقین لحظه لحظه نشستن در این نشستها، همراه با فیض الهی خواهد بود؛ به هیچ عنوان گفت و گو و شنیدن معارف دین سبب تلف شدن عمر انسان نمی شود.

وی از حضور پرشور مردم در جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی تشکر کرد و افزود: محتوای غنی و پربار و تنوع در بیان مطالب از سوی عالمان دینی، جزء ویژگی های اصلی طرح تقویت مبانی اعتقادی است که به لطف الهی هر سال پربارتر از سال گذشته برگزار می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ کدام از نشستهای امسال طرح تقویت خسته کننده نبود و سخنرانان توانستند به معنای واقعی کلمه مستمعین را اشباع کنند، گفت: اعتقاد ما بر این است نباید به کمیت افراد دل خوش کنیم؛ اگر توانسته باشیم حتی یک نفر را در این نشستها به راه مستقیم سوق دهیم برایمان کفایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید شعائر اسلام در استان پررنگ باشد و این راز آبادانی استان است، اظهار کرد: نباید بگذاریم شیاطین غالب شوند و ارزشهای اسلامی را بر باد دهند؛ باید به یک استان ایمانی، فرهنگی و خدایی برسیم و این شدنی است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات