۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۱۹۳
رییس تبلیغات اسلامی شیروان:

منافع آمریکا در ایران، درگرو بازگشت شاه و کودتای ۲۸ مرداد بود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: منافع آمریکایی‌ها در ایران، درگرو بازگشت شاه و اجرایی شدن کودتای بیست و هشتم مرداد سال ۱۳۳۲ بود.
حجت الاسلام محمود عزیزی- رییس تبلیغات اسلامی شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس تبلیغات اسلامی شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد سال 1332، اظهار کرد: کودتای ۲۸ مرداد یا به تعبیر حکومت منحوس پهلوی «رستاخیز ۲۸ مرداد» کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و اجرایی سازمان مخفی اطلاعات بریتانیا و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا علیه دولت محمد مصدق در مرداد ۱۳۳۲ به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: حفظ منافع آمریکا در ایران با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تحقق می‌یافت و آمریکا پس از آنکه توانست با اقدامات مختلف از سال ۱۲۶۲ تا ۱۳۳۱ اعتماد ملت ایران و به‌اصطلاح نخبگان سیاسی را به خود جلب کند ناگهان از پشت به ملت ایران خنجر زد و در مقابل حیرت عموم مردم ایران کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را طراحی و اجرا کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: این کودتا با همکاری و هماهنگی بریتانیا و آمریکا طرح شد و پس از چند بار تجدیدنظر و مشورت با عناصر اصلی به تصویب رسید و نقشی که برای شاه در نظر گرفته شده بود امضای فرمان عزل مصدق و نیز امضای فرمان نصب سرلشکر زاهدی به نخست‌وزیری بود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در سال‌های اخیر افزود: دشمنان در سال‌های گذشته هرگاه منافع خود را در کشورهای اسلامی در خطر دیده‌اند با توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف سعی در براندازی آن کشور داشته که کودتای ۲۸ مرداد در ایران یکی از صدها سند ننگینی است که دولت‌های غربی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز بازگشت پرستوهای عاشق به میهن اسلامی، گفت: آزادگان کسانی هستند که در برابر رژیم منحوس بعث عراق، از خود رشادت‌ها نشان داده و با زیر پا گذاشتن امیال مادی و هواهای نفسانی، عاشقانه در راه سربلندی میهن تلاش کردند.

وی گفت: قطعاً همه ما مدیون شهدا و آزادگان هستیم؛ چراکه با فداکاری در میدان جنگ و صبرشان در برابر شکنجه‌ها، نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

رییس تبلیغات اسلامی شیروان ابراز داشت: بی‌شک زحمات شهیدان و آزادگان نباید هیچ‌گاه فراموش شود؛ ازاین‌رو باید در هر پستی که قرار داریم مواظب لغزش‌ها باشیم، ثمره خون شهدا را حفظ کرده و آگاه باشیم که همه ما در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات