۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۱۹۲۰۶
مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان:

۳۰ طلبه خوزستانی گواهی پایانی دوره قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور را کسب کردند

مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری دوره تابستانه قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور گفت: در این دوره ۳۰ طلبه خوزستانی فارغ التحصیل و مدرک مربوطه را کسب کردند.
حجت ‌الاسلام امیر سیاحی، مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان قرآن کریم

حجت ‌الاسلام امیر سیاحی، مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در دوره تابستانه قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور در اراک 30  طلبه خوزستانی فارغ التحصیل و مدرک مربوطه را کسب کردند، ابراز داشت: این دوره تابستانه در رشته مهارت‌ های بیان تفسیر قرآن کریم، زیباخوانی، حفظ موضوعی قرآن کریم، تربیت مربی قرآن کریم برگزار شد.

به گفته وی طلاب فارغ التحصیل می توانند با داشتن مدرک فارغ التحصیلی قرائت، تجوید و روانخوانی و حتی حفظ قرآن را در حوزه علمیه و سایر مدارس تدریس کنند.

مسؤول دفتر قرآن و حدیث حوزه‌ های علمیه خوزستان با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید برنامه های قرآنی مورد توجه قرار گفته است، افزود: 3 شهریور ماه جلساتی را با مدیران برگزار و برنامه های دفتر قرآن و حدیث ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه راه اندازی کارگاه های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی استانی و کشوری، برگزاری چند مرحله ای آزمون حفظ قرآن، آزمون های شفاهی قرآن، دوره اختبار و همکاری با معاونت تهذیب حوزه های استان از دیگر فعالیت های این دفتر است، افزود: در مسابقات قرآنی نخست مرحله استانی برگزار و پس از آن 4 طلبه حائز رتبه های برتر به مرحله کشوری معرفی شدند، همچنین کارگاه‌ های آموزشی قرآنی ویژه طلاب پایه‌ های اول تا پنجم حوزه‌ های علمیه برادران استان در 43 حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام سیاحی ادامه داد: کارگاه‌ های آموزشی قرآنی به صورت هفتگی در مدارس علمیه برگزار و در آنها مباحث تصحیح قرائت نماز و زیباخوانی قرآن کریم با حضور مربیان استادان مورد تأیید قسمت قرآن و عترت مرکز مدیریت به طلاب آموزش داده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حجج الاسلام محمد امیری ‌فر و احمد خلیل ‌زاده از طلاب مدارس علمیه اهواز و سفیران هدایت به عنوان نمایندگان استان در نخستین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام که روزهای دوم تا ششم اردیبهشت‌ ماه سال جاری برگزار شد، حضور یافتند./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات