۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۱۹۴۴۴
رییس سازمان صدا و سیما:

مساجد نقش تمدن‌سازی دارند

رییس سازمان صدا و سیما گفت: مساجد نقش تمدن‌سازی دارند و تمام قله‌های خوبی و معرفت از مساجد نشأت می‌گیرند.
پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا علی عسکری رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که پیش از ظهر امروز در سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: مساجد مرکز تاریخ‌ساز در هویت سازی جامعه و انقلاب ما هستند.

وی افزود: مساجد، هویت‌ساز و مرکز گسترش علم و بحث حیاتی جامعه هستند. روحانیت نیز به عنوان کانون پرشور مساجد دانش را به مردم منتقل کرده و نقش حیاتی در مساجد دارند و سبب احیا و تحول مسجد هستند.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: مسجد خوب دارای هیأت خوبی از امنا و روحانیانی است که آن را اداره می‌کنند. مساجد قلب شهرها و روستاها و جوامع هستند. اگر حال مسجدی خوب باشد قطعا احوال آن جامعه خوب خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: مساجد نقش تمدن‌سازی دارند و تمام قله‌های خوبی و معرفت از مساجد نشأت می‌گیرند. در مطالعه تاریخ و اشخاص برجسته جامعه مساجد نقش موثری دارند. همه ما و تمام مدافعان حرم شخصیت ایثارگرانه خود را از مساجد گرفته‌اند.

علی عسکری ابراز داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل نشان از این دارد که ما باید برای ارتقای مساجد تلاش کنیم. مساجد همواره محل حل و فصل مشکلات مردم و در زمان جنگ کانون حرکات بسیجی و خودجوش بوده است.

وی افزود: امروز ما در جنگ سخت فرهنگی هستیم و استکبار جهانی برای آسیب وارد کردن به ما فرهنگ و هویت ما را مورد تهدید قرار می‌دهد تا خاصیت مساجد را از بین ببرد و میرایی را به مساجد انتقال دهد.

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: فرمان جهادی و بسیجی مقام معظم رهبری برای توجه ویژه جامعه به سوی مساجد و نقش آنها است. زمانی مساجد رسانه های اصلی در هویت‌بخشی بودند. به مرور زمان بحث تخریب مساجد از سوی دشمن سبب بازبینی نقش مساجد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین راستا تصمیم بر این شد که قرارگاهی در صدا و سیما تشکیل شود و اداره آن به عهده حجت الاسلام موسوی مقدم باشد.

علی عسکری بیان کرد: مساجد به تعبیر مقام معظم رهبری هسته مقاومت هستند، ان شاءالله از این درگاه نورانی زمینه ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود./966/پ202/ب1

ارسال نظرات