۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۴۹۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

متولیان «تبریز ۲۰۱۸» نفش حوزه های علمیه را به رسمیت بشناسند

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: متولیان رویداد مهم بین‌المللی «تبریز ۲۰۱۸» باید نفش حوزه های علمیه را به رسمیت بشناسند و تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی و دینی را در اولویت قرار دهند.
بازدید هریسی از مرکز همایش های بین المللی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در بازدید از مرکز همایش های بین المللی تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 اظهار داشت: نقش نهادهای دینی و فرهنگی در این عرصه باید مشخص شود.
وی با بیان این‌که استقبال از گردشگران کشورهای اسلامی نیازمند فراهم کردن زیرساخت های مختلف فرهنگی، هنری و دینی در تبریز است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه تاریخی تبریز می تواند مقصدی بسیار ارزشمند و قابل توجه برای گردشگران مسلمان دیگر کشورهای اسلامی باشد.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر شناساندن مراکز حوزوی و دینی که صبغه تاریخی دارند، افزود: باید دانست که تبریز در سال آینده میلادی به عنوان شهر نمونه گردشگری در کشورهای اسلامی انتخاب شده است، بنابراین باید نمادهای دینی و حوزوی این شهر جلوه بیشتری داشته باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه خواستار نقش‌آفرینی نهادهای دینی و حوزوی استان در ستاد تبریز 2018 شد و تصریح کرد: متولیان برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی باید نفش حوزه های علمیه را به رسمیت بشناسند و تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی و دینی را در اولویت قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مرکز همایش های بین المللی تبریز را افتخاری برای آذربایجان دانست و با تقدیر از شهرداری تبریز در ساخت و تجهیز این مرکز اظهار داشت: برگزاری مراسم های ملی و مذهبی با هویت اسلامی – ایرانی در این مرکز و استفاده از ظرفیت های موجود می تواند نام و آوازه شهر تبریز را بیش از گذشته مطرح کند.
حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع شناخته شده است، گفت: مذهب شیعه برای نخستین بار در ایران در شهر تبریز در دوره صفویه رسمی اعلام شد و نقش آذربایجان به ویژه علما، روحانیت و حوزه های علمیه تبریز در ترویج مکتب تشیع بسیار مشهود است./935/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات