۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۱۹۵۱۱
از ابتدای امسال تاکنون؛

۲۸ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال درمجموع ۲۸ وقف جدید در شهرستان‌های هشتگانه این استان از سوی واقفان نیک‌اندیش به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از ثبت 28 وقف جدید در پنج‌ماهه سال جاری در استان خبر داد و افزود: این تعداد موقوفه جدید با ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان در هشت شهرستان استان از سوی واقفان ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه در استان، اظهار کرد: در این راستا اغلب موقوفات جدید ثبت شده در استان با نیات روز ازجمله حوزه‌های علمیه، تأمین هزینه دارو برای درمان بیماران خاص، احداث خانه عالم در روستاها، امور قرآنی و فرهنگی، بازسازی حرم امامزادگان و غیره به ثبت رسیده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدایت موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه یکی از رویکردها و اولویت‌های نهاد اوقاف و امور خیریه استان است، ادامه داد: در این راستا در همه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این نهاد مشاوره وقف به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی مدنظر قرار دارد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه اکنون محورهایی نظیر آموزش و علم‌آموزی، بهداشت و سلامت و امور مربوط به جوانان جزء اولویت‌های خراسان شمالی برای ثبت وقف است، اظهار کرد: همه متولیان فرهنگی و مذهبی و رسانه‌ها باید تلاش کنند واقفان و خیران را به سمت ثبت وقف در این زمینه‌ها هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان خراسان شمالی حدود هزار و 430 موقوفه با بیش از 10 هزار رقبه وجود دارد، ادامه داد: این در حالی است که بیش از 60 درصد مجموع موقوفات این استان با نیت روضه سیدالشهدا (ع) و برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر ثبت‌شده و در این زمینه خراسان شمالی اشباع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش «مهر تحصیلی» در استان خبر داد و افزود: این همایش فردا، دوشنبه و با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند از محل درآمد موقوفات و با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، آموزش‌وپرورش، کمیته امداد و صداوسیمای استان برگزار می‌شود./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات