۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۵۱۹۵۳۴
مدیرکل اوقاف مازندران:

رویکرد فعلی جبهه استکبار تضعیف اندیشه انقلابی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز حوزه عمل دشمن تغییر پیدا کرده و در مسیر کمرنگ کردن فکر و اندیشه های انقلابی قرار گرفته است، گفت: دشمن برای نفوذ در کشور و تحقق اهداف شوم خود تلاش می کند آرمان های انقلاب را در جامعه بی اثر و کمرنگ کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یک شنبه شب در نشستی که با حضور متولیان امامزادگان، مساجد و جمعی از واقفان خیر اندیش در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در سوق دادن جامعه به سوی دین و معنویت اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت ارزشمند دینی بیشتر مورد توجه متولیان حوزه فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی با بیان این که خوشبختانه در چند سال اخیر با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هستیم، افزود: این رویکرد امروز با جدیت هر چه بیشتر از سوی سازمان اوقاف دنبال می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت و گسترش دین در جامعه بهره گیریم، خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه محور ترویج دین و معنویت در جامعه محسوب می شوند که باید به آنها بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در هر منطقه ای عامل رشد و تعالی دینی بوده است، تصریح کرد: به تجربه ثابت شده هر جا شاهد حضور بابرکت امامزادگان هستیم معضلات فرهنگی و اجتماعی در آن اماکن به حداقل ممکن رسیده است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که امامزادگان روح معنویت را در جامعه زنده نگه می دارند، خاطرنشان کرد: اماکن متبرکه بهترین مکان برای رسیدن انسان به آرامش معنوی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب با ترویج انحرافات اخلاقی تلاش می کند دین و معنویت را در جامعه اسلامی کمرنگ کنند، تصریح کرد: امروز ظرفیت ارزشمند دینی در جامعه ما وجود دارد که می توانیم با بهره گیری صحیح از آن جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن واکسینه کنیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که عامل بازدارندگی دین از اهمیت و جایگاه بسیار مهمی برخوردار است که متأسفانه برخی مواقع مورد بی مهری قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: عده ای همواره دین را عامل عقب ماندگی و عدم توسعه و پیشرفت دانسته و همه توان خود را نیز برای جلوگیری از گسترش و فراگیری آن در جامعه به کار گرفتند که با واکنش جدی بزرگان و عموم مردم مواجه شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با تأکید براین که هر چه برای امور دینی در کشور هزینه کنیم به معنای یک سرمایه گذاری مطمئن است که هیچ ضرری برای جامعه نخواهد داشت، تصریح کرد: همه ظرفیت های موجود در کشور برای تقویت دین و معنویت در جامعه به کارگرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن برای از بین بردن دین و معنویت در جامعه از هر ابزاری استفاده می کند، گفت: اما متأسفانه برنامه هایی که در حوزه دینی و فرهنگی تدوین و طراحی می شود در برابر هجم وسیعی از توطئه های دشمن جوابگو نیست.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که توجه به مسائل دینی و فرهنگی همواره جزء دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی  و مراجع عظام تقلید بوده است، تصریح کرد: اما مسؤولان و برنامه ریزان کشور آن طور که شایسته است به این بخش مهم و اصولی توجه نمی کنند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که طرح موضوع تهاجم فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال ها قبل باز می گردد، افزود: اما متأسفانه برخورد سلیقه ای و سیاسی دولت ها با موضوع فرهنگ و عدم توجه به موضوع تهاجم فرهنگی امروز به یک تهدید جدی در این حوزه تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی با تهدید فرهنگی مواجه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نفوذ فرهنگی که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدارهای جدی داده بودند ناشی از عدم توجه مسؤولان به این حوزه مهم است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی در معرض خطر دین زدایی قرار دارد به ضرورت توجه مسؤولان فرهنگی کشور به این بخش مهم اشاره کرد و گفت: امروز در حوزه فرهنگی نیازمند یک استراتژی و راهبرد واحدی هستیم که متأسفانه کمتر در کشور دیده می شود و شاهد بی برنامه گی و روزمرگی در این حوزه هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمن برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان عزمی جدی دارد و در این حوزه سرمایه گذاری بسیاری نیز انجام داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز هجمه های فرهنگی هر روز با یک چهره و کاربرد جدیدی وارد اجتماع می شود و به صورت قارچ گونه گسترش پیدا می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز حوزه عمل دشمن تغییر پیدا کرده و در مسیر کمرنگ کردن فکر و اندیشه های انقلابی قرار گرفته است، تصریح کرد: دشمن برای نفوذ در کشور و تحقق اهداف شوم خود تلاش می کند آرمان های انقلاب را در جامعه بی اثر و کمرنگ کند.

حجت الاسلام حیدریبا بیان این که امامزادگان عامل وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امامزادگان در هر منطقه ای که حضور دارند پرچم اخلاق و معنویت در آن مکان به اهتزار درآمده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با بیان این که مازندران از جمله استان هایی است که بیشترین امامزاده را دارا است، افزود: این نشان از عشق و دلدادگی مردم این دیار به اهل بیت(ع) و نوادگان آن دارد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، ادامه داد: قرآن‌کریم مسیر درست و غلط را به انسان آموزش می‌دهد و ما برای رسیدن به ارزش‌های انسانی در درجه اول باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات