۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۱۹۵۴۷
مدیرکل اجتماعی خبرگزاری تسنیم:

وارد نشدن حوزه به مسائل اجتماعی یک خلأ بزرگ است

ضابطی ارتباط مستمر خبرگزاری رسا با علما و بزرگان حوزه را فرصتی برای پرداختن به مسائل اجتماعی و ارائه راه حل های دینی و اسلامی برشمرد.
ضابطی مدیرکل اجتماعی خبرگزاری تسنیم ضابطی مدیرکل اجتماعی خبرگزاری تسنیم

حسن ضابطی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه خبرگزاری تسنیم در عرصه ورود به آسیب های اجتماعی، پیشگام بوده است، گفت: پیشنهادم به شما با توجه به نوع خبرگزاری رسا و فعالیت هایی که دارد این است که به چند موضوع ورود کند تا هم بتواند در آنها صاحب نظر باشد و هم جای خالی مباحث را در جامعه پر کند.

سبک زندگی اسلامی در رسانه ها با محتوا ارائه شود

مدیرکل اجتماعی خبرگزاری تسنیم ابراز داشت: موضوعی که جای خالی آن احساس می شود، مسأله «سبک زندگی اسلامی» است که خبرگزاری رسا باید به صورت مداوم و پرمحتوا درباره آن مطالب ارائه کند، چراکه در این زمینه بسیار کم کار شده است.

وی ادامه داد: می توانید روی مسائلی همچون اخلاق رسانه ای یا فقه رسانه با عنوان زیرگروه اخلاق حرفه ای کار کنید، به این صورت که اخلاق را به عنوان یک زیر گروه برای فرهنگی اجتماعی باز کرده و به صورت کلی و پرونده ای، هر بار به یک موضوع مانند اخلاق رسانه، اخلاق پزشکی، اخلاق پرستاری، اخلاق پلیس و غیره بپردازید؛ این مباحث علاقه مندان بسیاری دارد و به یقین با استقبال رو به رو خواهد شد، چون تقریباً در فضای اجتماعی به آنها پرداخته نشده یا بسیار کم پرداخته شده است و عمدتاً آن گونه که اثرگذار باشد، بار محتوایی ندارد.

وارد نشدن حوزه به مسائل اجتماعی یک خلأ بزرگ است

ضابطی عنوان کرد: به عنوان مثال می توان در مباحث طلاق و ازدواج باید از منظر فقهی و حوزوی ورود پیدا کرده و حوزه را درگیر این عرصه کنیم تا خلأ کم کاری حوزه در عرصه های اجتماعی پر شود؛ وارد نشدن حوزه به مسائل اجتماعی یک خلأ بزرگ است که با توجه به ارتباط مستمر خبرگزاری رسا به علما و بزرگان حوزه، می توان این خلأ را پر کرد.

خبرگزاری رسا توانسته است در بسیاری از عرصه ها حضور فعالانه و موفق داشته باشد

مدیرکل اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ خبرگزاری رسا را یک رسانه تخصصی خواند و ابراز داشت: خبرگزاری رسا توانسته است در بسیاری از عرصه ها حضور فعالانه و موفق داشته باشد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی تأکید کرد: پرداختن به مقوله «سلامت» به معنای عام نه تنها فقط در حوزه وزارت بهداشت؛ بلکه طب اسلامی، طب الرضا، ورزش و غیره خوب است از سوی خبرگزاری رسا پیگیری شود؛ به نظر می رسد در این زمینه ها اگر کار کمی محدود، اما پر محتوا باشد، بسیار مفید و کاربردی‌تر خواهد بود.

حوزه اجتماعی بزرگ‌ترین فرصت رسانه ای کشور است

ضابطی در پایان حوزه اجتماعی را بزرگ‌ترین حوزه رسانه ای کشور دانست و بیان کرد: در این عرصه تقریباً 200 حوزه کاری وجود دارد که اگر آسیب های اجتماعی به آن افزوده شود به بالای هزار محور خواهد رسید؛ تقریباً حوزه ای به بزرگی حوزه اجتماعی در رسانه وجود ندارد؛ موضوع جوانان با دیدگاه حوزوی برای خبرگزاری رسا بسیار خوب است؛ زن، خانواده، جوان و غیره بسیار جای کار دارد و شما باید در رسانه خودتان به طور تخصصی در هر کدام از این زمینه ها فعالیت داشته باشید./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات