۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۱۹۵۶۵
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی برای اقامه نماز جماعت در مدارس با کمبود روحانی مواجه است

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اقامه نماز در مدارس با کمبود طلبه و روحانی مواجه هستیم، گفت: سال گذشته در هزار و ۷۰۰ مدرسه استان نماز جماعت اقامه شد که اکثر این نمازهای جماعت با پیش نمازی معلمان برپا شده است.
کمیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین کمیلی، دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شهید حججی این روزها با شهادت خود فضای جهان را فضای ایثار و شهادت و شهامت از جان گذشتن کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان در بحث های فرهنگی و آموزشی فعالیت خوبی انجام داده است، گفت: سال گذشته نشست های دانش آموزی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و نشست های ویژه اولیای دانش آموزان و اقامه نماز در مدارس برگزار شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اقامه نماز در مدارس با کمبود طلبه مواجه هستیم، افزود: سال گذشته در یک هزار و 700 مدرسه استان نماز جماعت برگزار شد که اکثر این نمازهای جماعت با پیش نمازی معلمان برپا شده است.

 حجت الاسلام کمیلی تصریح کرد: سال گذشته 400 نفر از معلمان و مدیران آموزش و پرورش در بحث یاوران نماز و 350 نفر در طرح معلمان سوم ابتدایی آموزش دیدند.

وی ادامه داد: در بحث نظارت و ارزیابی نیز دستگاه های اجرایی وضعیت مطلوبی در اقامه نماز داشتند و در سال گذشته 18 دستگاه اجرایی استان مقام نخست در بحث نماز در وزارت خانه خود کسب کردند.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان ها وضعیت مطلوبی در اقامه نماز دارد، خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری نیز 74 دستگاه اجرایی استان مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این میان 70 دستگاه اجرایی وضعیت مناسبی در اقامه نماز داشتند.

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد: دوره های آموزشی یاوران نماز در دو سال قبل برگزار شد که از خراسان جنوبی یک هزار و 200 نفر در این دوره ها شرکت کردند و در حال حاضر ارتباط خوبی با مجموعه های اقامه نماز دارند.

وی با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز آذرماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود، افزود: همچنین اجلاس استانی نماز نیز 27 مهرماه در بیرجند برگزار خواهد شد./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات