۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۱۹۶۰۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ظرفیت مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار گسترده است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امروز ما شاهد هستیم که مساجد از ظرفیت بسیار گسترده و متنوعی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برخوردار هستند اما متاسفانه از ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین ظهر امروز در همایش روز جهانی مسجد که با حضور ائمه جماعات و جمعه در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت مساجد گفت: مسجد به خداوند تعلق دارد و تمام کسانی که در مساجد فعالیت دینی و فرهنگی می‌کنند باید مخلصانه و برای جلب رضایت خداوند متعال و نشر دین تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: اگر مساجد را متعلق به خداوند متعال بدانیم و تمام مجموعه‌هایی را که در مساجد فعالیت می‌کنند را زمینه ساز عبادت و بندگی او به شمار آوریم مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از موانع و مشکلات برطرف شده و موفقیت‌های بیشتری در این حوزه بدست خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به آیه 18 سوره مبارکه توبه در خصوص توجه به مساجد اظهار کرد: خداوند در سوره توبه می‌فرماید مساجد را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان داشته و نماز برپا می دارند و زکات می‌دهند.

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: تمام کسانی که در فضای مساجد مشغول فعالیت هستند باید به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشند تا کارهای شان اثرگذار شود، از این رو باید در امور مربوط به مساجد اخلاص و ایمان سر لوحه عملکرد فعالان این عرصه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت مساجد در تولید کارهای آموزشی و فرهنگی ابراز کرد: امروز ما شاهد هستیم که مساجد از ظرفیت بسیار گسترده و متنوعی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برخوردار است اما متاسفانه در کشور مشاهده می‌شود که از ظرفیت مساجد به خوبی استفاده نمی‌شود و مساجد از جاذبه کمتری برخوردار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه مساجد را خانه نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز در مساجد با جوانان و نوجوانان رفتار درستی صورت نگرفته و از ظرفیت‌ها و استعداهای آنها استفاده نمی‌شود مساجد باید آن قدر جاذبه داشته باشد تا آنهایی را هم که تمایلی به دین نداشته جذب آن شده و آموزه‌های دین به آنها آموخته شود.

وی در پایان گفت: مساجد باید پایگاه آموزش و فهم سیاست قرآن و اهل بیت(ع) باشد از این رو باید مساجد را به شدت از مسائل خطی و جناحی دور نگه داشت و آنها را به مکانی تبدیل کرد که ضمن اینکه یک پایگاهی برای عبادت و بندگی محسوب می‌شود مرکزی هم برای تربیت نفوس انسان‌های آماده و مستعد شود./873/پ202/ب1

ارسال نظرات