۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۱۹۶۴۳
حجت الاسلام حسینی اراکی:

امام جواد مظهر جود اهل بیت است

استاد حوزه علمیه امام جواد(ع) را مظهر جود اهل بیت(ع) دانست و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اهل بیت(ع) را به عنوان روش زندگی انتخاب کنیم.
شهادت امام جواد(ع)

حجت الاسلام سیدجواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امام جواد(ع) عنوان کرد: آن حضرت در شرایط سختی از دوران تاریخ اسلام زندگی می کردند که از هر سو علیه شیعیان هجمه های فراوانی وجود داشت.

وی افزود: آن حضرت جوان ترین امام شیعه است که در کودکی به امامت رسیده و در جوانی به شهادت رسیدند و از این بابت در میان اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای دارند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: آن حضرت همانند دیگر امامان معصوم(ع) فضایل و ویژگی های برجسته ای داشتند و خصلت جود و بخشندگی از خصلت های برجسته امام جواد(ع) است؛ در واقع باید گفت که آن حضرت مظهر جود اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به سیره اخلاقی امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: آن حضرت در برخورد با شیعیان و مسلمانان بسیار با مهربانی و جود و بخشش برخورد می کردند و هیچ نیازمندی از نزد آن حضرت بدون پاسخ نمی رفت و به همین سبب است که بزرگان ما توصیه به توسل به آن حضرت برای رفع حوائج و نیازهای مادی و معنوی می کنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی اضافه کرد: امام جواد(ع) در حدیثی به مؤمنان توصیه می کنند که سه خصلت را در وجود خود داشته باشند؛ یکی اینکه توفیق عبادت را از خداوند بخواهند، نفس لوامه شان آنها را موعظه کند و در نهایت اگر شخصی آنها را موعظه کرد، آن موعظه و هدایت را بپذیرند.

وی ادامه داد: درخواست توفیق از خداوند یکی از ویژگی های مؤمن است و همانگونه که دعا می کنیم«اللهم ارزقنا توفیق العبادة»، کسب این توفیق را باید از خداوند مسألت کنیم و امام جواد(ع) بر این نکته تأکید فراوانی داشتند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: آن حضرت از جایگاه علمی والایی برخوردار بودند و مناظرات ایشان با علمای مذاهب مختلف در سن کودکی و نوجوانی نشان از این دارد که اهل بیت(ع) در قله رفیع کمال قرار دارند.

حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اهل بیت(ع) را به عنوان روش زندگی انتخاب کنیم و در مسیر کسب کمالات و فضائل معنوی، بر سفره معارف اهل بیت(ع) بنشینیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات