۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۱۹۶۷۴
مستندساز جبهه مقاومت:

«راز حلب» به زودی گشوده می‌شود

کارگردان مستند «راز حلب» گفت: این مستند، نخستین کار جامع و کامل درباره حلب سوریه است که درکنار روایت سرگذشت این شهر در جنگ، آزادسازی آن را روایت می‌کند.
مستند «راز حلب»

به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر نادری، از مستندسازان جبهه مقاومت در گفتگو با «عمارفیلم» درباره اثر جدید خود با عنوان «راز حلب» گفت: این مستند در مورد ماجرای آزادسازی حلب ساخته شده و به اتفاقات این شهر می پردازد. برای ساخت این مستند دو ماه قبل از آزادسازی حلب به این شهر سفر کردیم و کار تصویربرداری، حدود دو هفته به طول انجامید.

وی افزود: بخشی از تصویربرداری این مستند در «نبل» و «الزهراء» انجام شده و در این اثر به موضوع آزادسازی آنها هم پرداخته شده است؛ ما در مستند «راز حلب» اعلام کرده‌ایم که رسانه‌‌های خارجی، اتفاقات شهرهای نبل و الزهرا را پوشش نمی‌دهند.

این مستندساز خاطرنشان کرد: ما در مسیر ساخت این مستند، برخوردی هم با خبرنگاران آمریکایی در حلب داشتیم اما آنها حاضر به مصاحبه با ما نشدند که این موضوع، بخشی از مستند است البته صحبت نکردن آنها با ما جزئی از سیاست‌شان است.

نادری در ادامه سخنانش توضیح داد: روایت‌گری این مستند برعهده آقای حسن شمشادی است و شاهد هستیم که او به نوعی در حال گزارش کردن اتفاقات حلب است. در این اثر، اتفاقات خبری و رسانه‌ای حلب را هم که تا به حال تصاویر آن دیده نشده است، آورده‌ایم. همچنین تصاویری هم از مدافعان حرم ایرانی که به شهادت رسیده‌اند، در این مستند آورده شده است.

وی اضافه کرد: ساخت مستند 50 دقیقه‌ای «راز حلب» یک سال به طول انجامیده و در حال حاضر، با پایان یافتن تمامی مراحل تولید، اثر آماده نمایش است. این مستند در موسسه روایت فتح تهیه شده و مجری طرح آن خانه مستند انقلاب اسلامی است.

این مستندساز در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نکته بسیار مهم درباره حلب، سخنان رهبری در مورد وضعیت این شهر بود، به همین دلیل هم حلب و سرنوشت آن، یکی از دغدغه‌های مهم من محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: به عنوان یک کارگردان و مستندساز، سه سال و نیم است که مسئله سوریه را دنبال می‌کنم و تا امروز هم کارهای متعددی درباره آن ساخته‌ام.

نادری در ادامه درباره مشکلات ساخت مستند «راز حلب» بیان کرد: شرایط ساخت این مستند در سوریه، بسیار سخت بود به صورتی که در مناطق نامناسب و جنگی حلب، شب را سپری می‌کردیم و این موضوع باعث شد تیم سه نفره ما مریض شوند. از آن مهم‌تر، حضور در فضای جنگی، موجب شده بود تا کار ما برای ساخت این مستند دشوارتر شود.

وی خاطرنشان کرد: با تمام سختی‌های که سر راه ما وجود داشت کار ساخت مستند «راز حلب» به خوبی انجام شده است و مستند جذابی را شاهد خواهیم بود که با پخش آن تمام خستگی های گروه سازنده مستند می‌رود.

این مستندساز اضافه کرد:ساخت «راز حلب»، جوابی برای یاوه‌گویانی است که قصد ایجاد تفرقه و شبهه در ماجرای حضور مدافعان حرم در کشور سوریه و مقابله با تروریست‌های داعش دارند.

نادری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برای این مستند، رونمایی هم درنظر گرفته‌ایم که برنامه‌ریزی آن توسط خانه مستند انقلاب اسلامی انجام می‌شود؛ البته در حال تلاش و رایزنی هستیم تا این مستند از شبکه‌های مختلف سیما هم نمایش داده شود. ضمن اینکه خوشحال می‌شویم جشنواره عمار هم اکران ویژه‌ای برای این کار در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: «راز حلب»، نخستین مستند جامع و کامل درباره حلب است که درکنار روایت سرگذشت این شهر در جنگ، آزادسازی آن را هم روایت می کند؛ البته تا امروز، شاهد تولید مستندهای متعددی درباره این شهر بوده‌ایم اما اینکه مستندی به صورت جامع به وضعیت حلب بپردازد تا به حال ساخته نشده بود و «راز حلب» نخستین اثر از این دست مستندها محسوب می‌شود./۹۹۸/د۱۰۳/س

ارسال نظرات