۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۱۹۶۹۳
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

فعالیت هیئات مذهبی در دهه امامت و ولایت افزایش یابد

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر افزایش فعالیت هیئات مذهبی در دهه امامت و ولایت، گفت: هیئات مذهبی باید در دهه امامت و ولایت فعال‌تر شوند و مراسم این ایام را با شور و شوق ویژه‌ای برگزار کنند.
حجت الاسلام ایزانلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت عید غدیر، با تأکید بر فعال شدن هیئات مذهبی در ایام غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: باید همان‌گونه که هیئت‌های مذهبی در دهه محرم فعالیت می‌کنند، فعالیت این هیئت‌ها در دهه امامت و ولایت و ایام غدیر هم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در این راستا لازم است مسؤولان هیئات مذهبی در قالب یک همایش دعوت شده و تهییج شوند تا در دهه امامت و ولایت فعال‌تر شوند و مراسم این ایام را با شور و شوق ویژه‌ای برگزار کنند.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم روز عرفه در بجنورد، افزود: این مراسم در مرکز استان خراسان شمالی در دو مکان مصلای امام خمینی (ره) و حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: برنامه راهپیمایی غدیر اقدام شایسته‌ای بود که پارسال با حضور سادات و عموم مردم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه امسال با کیفیت و کمیت بیشتر برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراسم راهپیمایی روز غدیر با محوریت با دفتر امام جمعه و مدیریت اداره تبلیغات اسلامی بجنورد برگزار می‌شود.

هادی مهرآبادی، رییس شورای هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست، اظهار کرد: پارسال در جمع هم‌اندیشی به این نتیجه رسیدیم که باید غدیر را از مظلومیت خارج کنیم و اگرچه برای این مهم طرح زیبایی ارائه شد؛ اما به طور کامل اجرا نشد.

وی با اشاره به اجرای راهپیمایی کاروان نشاط غدیر با شرکت اعضای هیئات مذهبی، تصریح کرد: بهتر است این برنامه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شده و منحصر به اعضای هیئات مذهبی نباشد.

مهرآبادی خاطرنشان کرد: اگر مراسم پیاده‌روی گرامیداشت روز غدیر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود بهتر و زودتر فرهنگ‌سازی شده و جا می‌افتد.

رییس شورای هیئات مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: مراسم خطبه‌خوانی به غدیر باید با حضور اقشار مختلف مردم و هیئات مذهبی برگزار شود و مراسم تنها منحصر به هیئات مذهبی نشود تا اثرگذاری لازم و مطلوب را داشته باشد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات